تله بازار مسکن در انتظار طمع‌کاران!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نیمه دوم امسال را دوره گذار از رونق بازار مسکن به رکود ارزیابی کرده‎اند، از ویژگی های این دوره خروج تدریجی سوداگران باهوش از بازار است. در عوض برخی از افراد که بینشی پیرامون دوره‌های رونق و رکود مسکن ندارند برای عقب نماندن از قافله، طمع کرده و به تله می‌افتند.

تله بازار مسکن در انتظار طمع‌کاران

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین، هفته آینده، گزارش مرداد ۹۷ تحولات بازار مسکن منتشر خواهد شد؛ بر اساس این گزارش پیش‌بینی می‌شود قیمت یک مترمربع آپارتمان در تهران، در میانه ۷ تا ۸ میلیون تومان ( حدود ۷.۵ میلیون تومان) قرار گیرد. در این صورت، رشد قیمت مسکن درمرداد ۹۷ نسبت به ماه مشابه سال ۹۶  از ۶۰ درصد فراتر می‌رود.

متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان در تهران طی ۳ ماه خرداد، تیر و مرداد ۹۷، هر ماه نیم میلیون تومان (مجموعِ ۳ ماه، ۱.۵ میلیون تومان) افزایش یافته است که رشدی بسیار بالا و شگفت انگیز محسوب می‎شود؛ بطوریکه خریداران مسکن فقط طی بازه زمانی سه ماه اخیر ۲۵ درصد سود کرده‎اند.

آیاروند افزایش قیمت مسکن ادامه دارد؟

رقم‎های یاد شده، بسیار اغوا کننده است اما سئوال اساسی این است که آیا این روند، ادامه خواهد یافت؟ متاسفانه یا خوشبختانه، پاسخ منفی است. تحلیل روش‎های موجود، حاکیست که تحرک بازار مسکن رو به پایان است و فعالان این بازار باید منتظر ایستگاه پایانی دوره رونق باشند.

همانگونه که اشاره شد نیمه دوم امسال، دوره گذار از رونق به رکود مسکن است. از ویژگی های دوره گذار از رونق به رکود، خروج تدریجی سوداگران باهوش از بازار است. موضوعی که از آن غفلت می‎شود این است که تحرک قیمت بازار مسکن تهران در یکسال گذشته، در نیمه دوم امسال، ادامه نمی‎یابد و انتظار می‎رود به طور محسوس از سرعتِ افزایشِ قیمت در بازار مسکن کاسته شود.

فعالان بازار مسکن تهران اعم از خریدار، فروشنده، سازنده و… باید در محاسبات اقتصادی خود، افزون بر این مساله، به رکود و ثبات نسبی قیمت این بازار طی سال‌های آینده توجهِ جدی داشته باشند، چرا که به گفته کارشناسان، بازار مسکن در زمستان امسال سرد تر از سالهای گذشته خواهدبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…