نگاه مطبوعات – مسکن، وارد رکود شد

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

«مسکن، وارد رکود شد»، عنوان خبری است از روزنامه آرمان که بررسی مطبوعات امروز را با این خبر آغاز می‎کنیم . آرمان می‎نویسد:
آمار درج ‌شده در سامانه‌های ملکی نشان می‌دهد، معاملات مسکن شهر تهران در مرداد نسبت به ماه قبل ۳۵‌درصد و نسبت به ماه مشابه پارسال ۹۶‌درصد کاهش یافته است.

مسکن، وارد رکود شد

در شرایطی که قیمت مسکن شهر تهران در تیر ماه ۹۷ بالغ بر ۵۴‌ درصد افزایش یافت، معاملات روند نزولی به‎خود گرفته است. از سوی دیگر عنوان می‌شود بخشی قابل‌توجه از متقاضیان مسکن طی ماه‌های اخیر، سفته‌بازان بوده‌اند که برای حفظ ارزش پول با توجه به جهش قیمت ارز، در مناطق ۱ تا ۶ اقدام به خرید آپارتمان کرده‌اند.

به‌نظر می‌رسد این گروه با اشباع بازار، نبود بازدهی متناسب با بازارهای موازی، نبود چشم‌انداز روشن و نبود توجیه سرمایه‌گذاری در میان‌مدت، مردادماه از بازار مسکن خارج شده‌اند.

در روزنامه دنیای اقتصاد هم خبری می‎خوانیم با عنوان « نبض مسکن در میانه تابستان» در این خبر آمده است :
فروش آپارتمان در میانه تابستان تحت‌تاثیر جهش ۶۱ درصدی قیمت، به کمتر از میزان معاملات در دوره پیش‎رونق رسید. کارنامه رسمی معاملات آپارتمان در تهران طی مرداد ماه امسال نشان می‌دهد تعداد واحدهای فروخته‌ شده نسبت به مرداد پارسال ۳۳ درصد و نسبت به تیر ۹۷ معادل ۵ درصد کاهش یافته است. ماه گذشته ۱۱ هزار و ۱۵۴ واحد در تهران فروخته شد که از فروش ماهانه در سال ۹۶ به‌عنوان دوره پیش رونق نیز کمتر بوده است. رکورد جدید سطح قیمت مسکن عامل بازگشت بازار به لبه رکود است.

اما روزنامه تجارت در خبری به نقل از رئیس اتحادیه املاک استان تهران،نوشته است :«بهترین زمان خرید ملک و زمین الان است».
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت :من همیشه می‎گویم اگر به مسکن نیاز دارید همین الان بخرید، امروز بهتر از فرداست.خرید ملک هیچ وقت ضرر نداشته و در این بازار همواره خریدار برنده است ، البته نباید جوی ایجاد شود که فروشنده فکر کند خبری است و ملک را نفروشد.
وی افزود: بازار باید همیشه بچرخد و گردش پولی داشته باشد. اگر خریداران و فروشندگان منتظرند برنامه‎ای خاص اجرا شود و تغییری عحیب و غریب اتفاق بیفتد، بهتر است منتظر نباشند و معامله خود را انجام دهند.

و «ورود دادستانی به معضل خانه‌های خالی» هم خبری است که روزنامه مردم سالاری به آن پرداخته، این روزنامه می‎نویسد:

ابوالفضل ابوترابی، عضوِ کمیسیونِ شوراها و امورِ داخلیِ کشور، گفته است که اگر در مدت یک ماه دارندگانِ خانه‌های خالی خانه‌های خود رااجاره ندهند، دادستان ورود خواهد کرد تا پس از بازدیدِ کارشناسِ رسمی از خانه و قیمت‌گذاریِ آن، دادستان خود، اجاره‌نامه را تنظیم و نیز اجاره‌بها را ماهانه دریافت کند.
ابوترابی هدفِ «طرحِ اجاره‌ی خانه‌های خالی» را «حمایت از قشرِ مستضعف و کنترلِ اجاره‌بها» برشمرده است.

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…