کارهای مضر برای بدن که نمی‌دانید!

۹
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید باور داشته باشید برخی عادت‌ها برای بدن انسان خوب هستند. اما در واقع این کارهای مضر سلامتی شما را به خطر می‌اندازد.
کارهای مضر برای بدن

این که فکر می‌کنید چیزی خوب است به معنی خوب بودن یا درست بودن یا سالم بودن آن نیست! به غذاهای مورد علاقه ما به عنوان نمونه توجه کنید: مرغ سرخ شده، همبرگر، پیتزا، کیک های شکلاتی و کوکی ها. تمام این خوراکی‌ها خوشمزه هستند اما برای سلامتی ضرر دارند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره کارهای مضر روزمره خواهید خواند.

کارهای مضر

بسیاری از چیزهای دیگر نیز در زندگی وجود دارند که ممکن است به طور موقت رضایت بخش باشند اما این کارهای مضر در دراز مدت ضرر داشته باشند. مثلا:

به تعویق انداختن ساعت بیداری

یکی از کارهای مضر برای بدن، به تعویق انداختن ساعت بیداری است. ممکن است ۱۰ دقیقه خواب بیشتر فوق العاده به نظر برسد اما در واقع باعث اختلال چرخه خواب و احساس خستگی بیشتر می‌شود. به علاوه، استرس داشتن زمان کمتر برای رسیدن به محل کار یا مدرسه نیز به آن اضافه می‌شود.

اعتیاد به تماشای تلویزیون

تماشای متوالی تلویزیون اتفاقی جدید است. تماشای یک فصل کامل از فیلم مورد علاقه‌تان فوق العاده به نظر می‌رسد زیرا از قسمت‌های پشت سر هم آن لذت می‌برید. اما این مسئله باعث افزایش فشار خون و قند خون و کاهش سرعت سوخت و ساز می‌شود. یک زندگی غیر فعال باعث تجمع چربی‌ها می‌شود و سالم ماندن سخت می‌شود.

کارهای مضر برای سلامتی

رژیم غذایی سنگین یا آب درمانی

کاهش وزن اتفاق فوق العاده خوبی است. اما این کاهش وزن به چه صورت انجام شده است؟ اگر از رژیم غذایی سنگین استفاده کرده باشید بیشتر به بدن خود آسیب وارد می‌کنید.

رژیم غذایی سخت باعث سوزاندن عضلات چسبیده به چربی می‌شود و تاثیر منفی دارد. آب درمانی باعث افزایش قند خون می‌شود و هیچ تاثیر مثبتی بر بدن انسان نمی‌گذارد.

استفاده از گوش پاک کن

گوش پاک‌کن‌ها برای استفاده مناسب نیستند! نه تنها گوش پاک کن گوش را در خطر قرار می‌دهد بلکه باکتری‌ها و جرم‌های بیشتری وارد گوش می‌کند. پزشکان مخالف تمیز کردن گوش با استفاده از گوش پاک‌کن هستند و آن را از کارهای مضر برای سلامت گوش می‌دانند.

خواب روزانه

خواب روزانه به شما کمک می‌کند از بسیاری از بی خوابی‌های شبانه نجات یابید. اما افرادی که برنامه منظمی برای خواب دارند خواب روز به نظرشان نامفهوم می‌آید.

شما بدن را آموزش می‌دهید ساعتی مشخص به خواب برود و ساعتی مشخص بیدار شود و خواب روزانه این نظم را به هم می‌زند. بهتر است ساعت خوابیدن و بیدار شدن شما ثابت باشد تا بدن به برنامه‌ای منظم عادت کند.

مسواک زدن دندان‌ها

شاید ندانید که مسواک زدن بیشتر از اندازه از کارهای مضر برای دندان‌ها است. خمیر دندان می‌تواند لایه‌های جرم دور مینای دندان را از بین ببرد. روزی دو تا سه بار مسواک بزیند و یک دفعه از چند دفعه با آب تنها مسواک بزنید. با دندان‌هایتان مهربان باشید.

پیشنهاد مطالعه:  مطلب داستان عجیب پیرمردی که ۶۰ سال حمام نرفته است! را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۹ ب٫ظ

  2. سعدی

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۷ ق٫ظ

    بسیار عالی و مفید است

    پاسخ

  3. زینب

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۴۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۴۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۳۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…