ایده‌هایی برای جدا کردن آشپزخانه از پذیرایی

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای جدا کردن فضاهای مختلف می‌توان ایده‌های متفاوتی را به کار برد؛ از یک میز گرفته تا ایجاد تفاوت میان کفپوش‌ها می‌توان روش‌های متفاوتی را برای این منظور مورد استفاده قرار داد.
جداکردن آشپزخانه از پذیرایی

امروزه با افزایش جمعیت، خانه‌ها کوچکتر از گذشته طراحی می‌شوند. به همین دلیل برای این که در خانه فضایی باز ایجاد شود، تلاش می‌شود تا جای ممکن دیوارها کمتر شوند. همین موضوع باعث شده است که آشپزخانه‌های امروزی در بیشتر مواقع به شکل اپن و باز طراحی شوند تا هم فضا بزرگتر دیده شود و هم نقاط مختلف خانه با یکدیگر در ارتباط باشند. اما هر چقدر هم که این فضا باز باشد، لازم است آشپزخانه و اتاق پذیرایی هر کدام به عنوان فضایی مستقل دیده شوند. با این بخش از مجله دلتا همراه باشید تا با روش‌های جدا کردن آشپزخانه از اتاق پذیرایی آشنا شوید.

جدا کردن با استفاده از جزیره آشپزخانه

وجود یخچال، گاز، سینک ظرفشویی و یک فضا برای کار کردن، باعث می‌شود تا آشپزخانه به عنوان فضایی مجزا از خانه به شمار رود. مدت‌های طولانی آشپزخانه تنها مکانی ساده برای آماده کردن غذا به‌ شمار می‌رفت، اما امروزه این برداشت تغییر کرده است و آشپزخانه عنصر ارتباطی مهمی به شمار می‌رود.

جزبره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه در این ارتباط بسیار تاثیرگذار است. این جزیره‌ها را می‌توان هم به عنوان میز غذاخوری و هم به عنوان فضایی برای آشپزی مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این موارد، جزیره آشپزخانه یک کاربرد دیگر نیز دارد؛ این جزیره‌ها بر اساس نقطه‌ای که قرار داده می‌شوند، می‌توانند به عنوان یک جدا کننده آشپزخانه از اتاق نشیمن به کار برده شوند.

دیوارهای باز

این دیوارها اتاق‌ها را بطور کامل از یکدیگر جدا نمی‌کنند و می‌توانند شکل‌های متفاوتی داشته باشند. برای مثال یک دیوار نصفه و کوتاه که بالای آن باز است. اینگونه هم یک مرز میان اتاق‌ها ایجاد شده هم ارتباط میان آن‌ها باقی خواهد ماند. نوع دیگر این است که فضای بالایی با دیواری کوتاه پوشانده شده و پایین آن باز است یا نوع دیگر آن دیوارهای طاق‌دار است که کاملا آشپزخانه را از اتاق نشیمن جدا نمی‌کنند، اما به عنوان یک مرز دیده می‌شوند.

دیوار جداکننده

جدا کردن با میز غذاخوری

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جدا کردن فضا آشپزخانه از اتاق نشیمن استفاده از میز غذاخوری است. یک میز غذاخوری مستطیلی برای این منظور بسیار کارآمد خواهد بود، زیرا می‌تواند اتاق را بصورت طولی از یکدیگر جدا کند. میزهای مربعی یا دایره‌ای برای این منظور نمی‌توانند فضای مناسبی ایجاد کنند. میز غذاخوری نسبت به یک جزیره آشپزخانه نیز بسیار اقتصادی‌تر خواهد بود.

جداسازی فضا

استفاده از کتابخانه

یکی دیگر از راه‌های جدا کردن فضای آشپزخانه از اتاق نشیمن، استفاده از یک کتابخانه شبیه به دیوار است. کتابخانه‌های بلند و بزرگی که داخل آن‌ها پر از کتاب و لوازم مختلف باشد، درست مانند یک دیوار جداکننده عمل می‌کنند. همچنین اگر از کتابخانه‌ای با طبقات باز و خالی استفاده کنید، به دیوار بازتر و شفاف‌تری دست پیدا خواهید کرد. این دیوار علاوه بر اینکه  اتاق‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند، ارتباط میان آن‌ها را از بین نمی‌برد.

جدا کردن توسط کاناپه

اگر برای اتاق نشیمن یک کاناپه بزرگ خریداری کرده و آن را به شکلی قرار دهید که پشت آن به آشپزخانه باشد، کاناپه نیز می‌تواند به عنوان یک جداکننده میان آشپزخانه و اتاق نشیمن به کار برده شود.

جداکردن نشیمن و آشپزخانه

 

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با نکات دکوراسیون و چیدمان مطلب تقسیم‌بندی فضای اتاق با روش‌های ساده را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۴۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…