کوله گردی؛ سفری ارزان و ماجراجویانه

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حس ماجراجویانه را در خود بیدار کنید چرا که راهی ارزان و پر از چالش‌های شیرین را پیش رو دارید.
کوله گردی

به احتمال زیاد در دوران کودکی، خودتان را در یک سفر کوله گردی و ماجراجویانه تصور می‌کردید. ولی احتمالا آرزویتان را فراموش کردید یا فکر می‌کنید که این رویا برای شما خیلی دور است. با مجله دلتا همراه باشید تا کوله خود را برای اولین سفر ماجراجویانه ببندید.

کوله گردی چیست و کوله گرد کیست؟

این نوع از سفر کردن به ویژه در میان جوانان، بسیار محبوب است. کوله گردی واژه‌ای است که مقدار زیادی هیجان و ماجراجویی را در خود جای داده است. این واژه به معنای سفری ارزان و آسان هم هست. در این سبک از سفر رفتن، خبری از رزرو هتل‌ نیست. کسانی که به این شیوه سفر می‌کنند، خود را برای سختی‌های شیرین مسیر آماده کرده‌اند. کوله گردی یعنی انتخاب خوابگاه‌های ارزان، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و دیگر راه‌هایی که سفری ارزان و ساده را پیش روی شما قرار خواهند داد. پس اگر روزی تمام وسایل‌تان را در یک کوله‌پشتی جمع کرده و دل به جاده زدید، به شما کوله گرد می‌گویند.

سفرهای کوله گردی

مهارت‌هایی که کوله گردی به شما اضافه می کند

با بک‌‌پکینگ، مهارت‌هایی را یاد می‌گیرید که تا به حال در زندگیتان حتی به آن‌ها توجه نمی‌کردید. افزایش اعتماد به نفس از مهم‌ترین مزایای این نوع از سفر کردن است. باور بیشتری به توانایی‌ها و شایستگی‌‎ها، از دیگر مزایای کوله گردی است. با این نوع از سفر کردن شما یاد می‌گیرید با مشکلات روبرو شده و آن‌ها را مدیریت کنید. راه‌‌حل‌های خلاقانه بیابید و از حل یک مشکل لذت ببرید. شما با رفتن به سفرهای بک‌پکینک صبورتر خواهید شد. علاوه بر این، آمادگی بیشتری برای مقابله با اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی پیدا می‌کنید.کوله گردی چیست و کوله گرد کیست؟

مهم ترین نکته: همسفر خوب!

کوله گردی یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های سفر است که به دو بخش تقسیم می‌شود: کوله گردی (backpacking) و هیچهایک (hitchhike). یکی از مهم‌ترین مواردی که در سفرهای کوله گردی باید به آن توجه کنید، پیدا کردن یک همسفر با تجربه و به اصطلاح خوش سفر است. اینکه فردی همراهتان باشد که به این نوع سفر، علاقمند باشد و البته تجربه هم داشته باشد، یک نعمت بسیار بزرگ است. اما اگر کسی را پیدا نکردید به هیچ وجه نگران نباشید، شاید ۶۰% بک‌پکرها تنها سفر می‌کنند و همسفرشان راهنمای سفر، نقشه و کتاب است.

سفرهای کوله گردی

غریبه‌ها در سفر

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این نوع سفرها، آشنایی با افراد مختلف و افزایش ارتباطات میان فردی است. در سفرتان قرار است با آدم‌های غریبه زیادی برخورد کرده و از آن‌ها چیزهای مختلفی یاد بگیرید. پس مطمئن باشید این روش سفر، تنها انتخاب سبکی متفاوت از سفر کردن نیست. این شیوه از سفر قرار است نگاه شما را به زندگی عوض کرده، تجربیات تازه بسیاری را در اختیارتان قرار داده و تحولات بسیاری را در زندگیتان ایجاد کند.

مهارت‌هایی که کوله گردی به شما اضافه می کند

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های جهانگردی، چاه یعقوب، خطرناک‌ترین مکان روی زمین! را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۰:۳۴ ق٫ظ

  3. مسعود

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۰ ق٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۵ ب٫ظ

    خیلی خوب بود

    پاسخ

    • زهرا توانا

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۱۳ ب٫ظ

      با سلام و احترام. سپس از همراهی شما.

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۲۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…