پریکستولن؛ صخره ای در یک قدمی آسمان

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
صخره پریکستولن که فتوژنیک‌ترین منطقه کشور نروژ به حساب می‌آید، گردشگران را به دلهره‌آورترین و شگفت‌انگیزترین تجربه سفری دعوت می‌کند.
صخره پریکستولن

صخره پریکستولن

پریکستولن نام صخره‌ای بزرگ و مرتفع در کشور نروژ است. این صخره با ۶۰۴ متر ارتفاع، در منطقه لیسفوردن نروژ و در نزدیکی شهر استاوانگر که چهارمین شهر بزرگ نروژ به شمار می‌رود قرار گرفته و بین گردشگران داخلی و خارجی این کشور کاملا شناخته شده و پرطرفدار است. بر فراز این صخره بزرگ؛ محوطه‌ای به ابعاد تقریبی ۲۵ در ۲۵ متر قرار دارد که کاملا مسطح است و با توجه به منظره استثنایی و غیرقابل وصف آن، همواره گردشگران مختلفی به این منطقه سفر می‌کنند. با این بخش از مجله دلتا همراه باشید.

صخره پریکستولن در نروژ

چگونگی شکل‌گیری پریکستولن

صخره‌های پریکستولن چین خوردگی‌های جوانی به شمار می‌روند که در حدود ده هزار سال پیش بر اثر حرکت یخچال‌های قطبی و یخ زدگی آب، شکل گرفته‌اند. پریکستولن به معنی سکوی خطابه خوانی و موعظه است.

چگونه به پریکستولن برسیم؟

گردشگرانی که قصد سفر به پریکستولن را دارند، می‌توانند از دو طریق زمینی یا با استفاده از کشتی‌های کوچک روی رودخانه سفر کرده و خود را به پایین صخره برسانند، زیرا علاوه بر گذرگاه زمینی، مسیر آبی و قابل قایقرانی تا پایین صخره امتداد داشته و این امکان را فراهم می‌کند تا گردشگران به وسیله قایق‌های ویژه خود را به این صخره برسانند.

دیدنی های نروژ

سفر با قایق بیشتر به افراد غیرحرفه‌ای توصیه می‌شود تا انرژی خود را در پیاده روی پیش از رسیدن به صخره از دست ندهند، زیرا برای سفر زمینی باید خود را آماده ۲۵ کیلومتر پیاده روی پیش از صعود بکنید؛ چون نزدیک‌ترین پارکینگ ماشین در این فاصله قرار دارد. برای صعود اصلی به بالاترین نقطه این صخره سه تا چهار ساعت پیاده‌روی و کوهنوردی در پیش رو دارید.

زمان مناسب سفر

ذکر این نکته نیز ضروری است که در پاییز و زمستان به هیچ عنوان امکان صعود بدون داشتن تجهیزات حرفه‌ای وجود ندارد و سراسر این منطقه پوشیده از برف و یخ است؛ در حالی که در روزهای گرم سال با پای پیاده و بدون هیچ وسیله می‌توان به قله رسید.

یکی از دلایل شهرت و محبوبیت پریکستولن، به جز چشم انداز زیبا و فوق‌العاده آن، نوع زاویه‌های تند صخره و لبه‌های تیز کناره آن است. این یخ زدگی باعث ایجاد شکاف‌ها و ترک‎های زیادی در کوهستان شده که برخی از آن‌ها هنوز در صخره وجود داشته و فعال‌اند و به همین دلیل این محل به صورت دوره‌ای مورد بازدید و بررسی زمین شناسان قرار گرفته و سلامت گردشگران و امنیت منطقه تائید می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر نوشتار “نروژ؛ سرزمین شفق‌های قطبی” را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…