خودروی الکتریکی و مفهومی Zero

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شرکت چینی لینک‌اندکو و زیرمجموعه جیلی از خودروی الکتریکی و مفهومی Zero رونمایی کرد که دارای ظرفیت پیمایش بیش از ۷۰۰ کیلومتر است و تا سال آینده تولید می‌شود.
zero خودروی الکتریکی و مفهومی Zero

لینک‌اند‌کو از خودروی الکتریکی و مفهومی Zero رونمایی کرد

شرکت لینک‌اند‌کو (Lynk & Co) از خودرو مفهومی Zero رونمایی کرد. قرار است این خودروی الکتریکی اواخر هفته جاری در نمایشگاه پکن برای عموم به‌نمایش گذاشته شود. زیرو که به‌عنوان پیش‌نمایشی از یک مدل تولیدی آینده طراحی شده است، خودرویی برقی براساس معماری تجربه پایدار (SEA) جیلی خواهد بود. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره این طرح مفهومی بخوانید.

خودروی الکتریکی و مفهومی زیرو

لینک‌اندکو به جزئیات زیادی درباره خودروی الکتریکی زیرو اشاره نکرد، اما مدل مفهومی جدید در استودیوی گوتنبرگ این شرکت طراحی شده و شبیه نسخه هاچ‌بک سدان ۰۳ است. بااین‌حال، زیرو به لطف جلوپنجره کاملا محصور، دستگیره‌های در هم‌سطح بدنه و سپرهای اصلاح‌شده، آیرودینامیک پیشرفته‌ای دارد.

همچنین می‌توان شاهد بدنه ساده، رینگ‌های آیرودینامیکی بهینه‌شده و شیشه عقب (گلخانه) شیک بود. از جمله سایر ویژگی‌های درخورتوجه این خودرو می‌توان به چراغ‌های عقب LED تمام عرض، اسپویلر نصب شده روی صندوق عقب و دیفیوزر نسبتا کوچک ​​اشاره کرد.

درحالی‌که نمای بیرونی خودرو از مدل ۰۳ الهام می‌گیرد، کابین کاملا جدید است و از فرمان پایین تخت و همچنین سیستم سرگرمی و اطلاعاتی بزرگ بهره می‌برد. همچنین می‌توانیم کنسول مرکزی بی‌نظیر، سطوح پوشیده شده از چرم و برخی تزئینات روشنایی را در داخل کابین مشاهده کنیم.

خودروی الکتریکی زیرو

زیرو دومین خودروی مفهومی لینک‌اندکو است و این شرکت آن را «اولین نگاه» برای تبدیل‌شدن این برند به پیش‌گام عرصه ساخت خودروهای تمام‌برقی توصیف می‌کند. اطلاعات اضافی درباره زیرو در نمایشگاه خودرو پکن منتشر خواهد شد، اما مسئولان شرکت لینک‌اند‌کو گفتند که این خودروی مفهومی برقی سال آینده تولید می‌شود و قرار است طبق استاندارد NEDC بیش از ۷۰۰ کیلومتر ظرفیت پیمایش داشته باشد. این شرکت همچنین اعلام کرد که خودروی زیرو دارای به‌روزرسانی بی‌سیم و زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت کمتر از چهار ثانیه است.

جیلی، شرکت مادر لینک‌اندکو نیز اشاره کرد که هدف پلتفرم SEA، عرضه‌ی «اولین معماری منبع باز جهان» است. درنتیجه، این پلتفرم برای استفاده در خودروهای برقی با سایر تولیدکنندگان و خودروسازان به‌اشتراک گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: شرکت هواپیماسازی «داسو اویشن» موفق شد «جایزه‌ی بین‌المللی هوانوردی و قایق‌های تفریحی» را برای طراحی داخلی کابین هواپیمای فالکون ۶ایکس از آن خود کند.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۷ مهر ۱۳۹۹ در ۱:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…