بی قانون‌ترین قطار دنیا در زیباترین جزیره دنیا

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سریلانکا کشوری است که لحظه لحظه سفرتان در آن فراموش نشدنی خواهد بود، این کشور فوق‌العاده شگفت‌انگیز را بیشتر بشناسید.
جزیره سریلانکا

همواره کشورهای آسیایی در عرصه گردشگری جهش‌های چشمگیری را در سال‌های اخیر شاهد بوده‌اند و توانسته‌اند به یکی از قطب‌های گردشگری بدل شوند. یکی از کشورهایی که همواره در سال‌های اخیر توانسته است انقلابی در صنعت گردشگری خود ایجاد نماید، کشور سریلانکا است کشورهای کمی در دنیا وجود دارند که همچون سریلانکا دارای جاذبه های توریستی زیادی باشند. با مجله‌ دلتا همراه باشید تا دلایل جالب برای سفر به این کشور را بدانید.

توک توک سوار شوید و در شهر سریلانکا بچرخید

آیا کسی هست که ماجرای «توک‌توک»ها را نداند که در هند و جزیره سریلانکا فراوان هستند؟ اگر در «کلمبو» (Colombo) هستید، سوار یکی از این سه‌چرخه‌ها شوید و لذت ببرید، چراکه راهی ارزان و هیجان‌انگیز برای گردش در شهر و کشف زیبایی‌ها هستند.

توک توک

قطار سوار شوید و از زیباترین جاده ریلی دنیا لذت ببرید

نکته جالبی که درباره این قطار مشهور در سریلانکا وجود دارد، این است که بلیط آن بسیار ارزان قیمت است و شما می‌توانید با پرداخت ۱.۵ دلار سوار آن شوید و از طی کردن این مسیر ۵ ساعته لذت ببرید. شما می‌توانید در این قطار روی صندلی ننشینید و مثل خیلی دیگر از توریستان پایتان را از یک درب باز بیرون بگذارید و لذت خود را از این سفر زیبا و به یادماندنی دوچندان کنید چون در این قطار هیچ قانونی وجود ندارد.

به سافاری رفته و پلنگ وحشی ببینید

می‌توانید فیل، پلنگ یا بوفالو را در پارک‌های ملی جزیره سریلانکا از نزدیک ببینید. به‌عنوان مثال، پارک ملی «کومانا» (Kumana) که در سال ۱۹۷۰ تاسیس شده است، محل نگهداری تمامی جانداران زیبایی است که دیدن آن‌ها برای همگان تجربه‌ای جذاب خواهد بود.سافاری در سریلانکا

به تماشای وال‌ها بروید

در حالی‌که صنعت گردشگری در این کشور رو به رشد است، باید به این مطلب اشاره کرد که «آروگام‌بی» (Arugam Bay) یا «ترین‌کومالی» (Trincomalee)، واقعا برای کسانی که اهل موج‌سواری هستند و عاشقان طبیعت، بهشت است، به‌ویژه کسانی که دوست دارند وال‌ها را تماشا کنند یا با دلفین‌ها در اقیانوس هند شنا کنند. سفر من در بخش شرقی جزیره سریلانکا یک هفته طول کشید و به جرات می‌توانم بگویم که این نواحی، پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای جذب گردشگر دارد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر، دریاچه‌ای با درختان برعکس! را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۱ ق٫ظ

    چه جالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…