قیمت‎ خانه طی ۴ماه چقدر گران شده ‎است؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت‎خانه طی ۴ماه چقدر گران شده‎است؟ آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی حاکیست، میانگین قیمت یک مترمربع آپارتمان در منطقه یک به ۱۵ میلیون تومان و در منطقه ۹ با رشد ۳۶.۶ درصد در مقایسه با فروردین امسال به ۴ میلیون و ۸۲۷ هزار تومان افزایش یافته است.

با بررسی این آمار ها مشخص می‎شود، میانگین قیمت یک مترمربع آپارتمان در منطقه یک پایتخت درفروردین امسال، ۱۱ میلیون و ۷۷۳ هزار تومان بوده که با رشد ۲۷.۷ درصد در تیرماه امسال به ۱۵ میلیون و ۴۳ هزار تومان افزایش یافته است.

گرانی قیمت خانه

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین ، میانگین قیمت یک مترمربع واحد مسکونی درمنطقه ۲ در نخستین ماه امسال ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده که با رشد ۳۰.۵ درصد به ۱۱ میلیون و ۲۲۶ هزار تومان در تیرماه گذشته افزایش یافته است.

بر این اساس، میانگین قیمت یک مترمربع آپارتمان مسکونی در منطقه ۳ بالغ بر ۱۰ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان بوده که با رشد ۲۱.۶ درصد به ۱۲ میلیون و ۶۶۷ هزار تومان رسیده است.

این گزارش می ‎فزاید: در منطقه ۴ قیمت یک مترمربع آپارتمان با رشد ۲۳.۶ درصد به ۷۰ میلیون و ۹۲ هزار تومان، در منطقه ۵ با رشد ۲۳ درصد به ۸ میلیون و ۷۹۴ هزار تومان، در منطقه ۶ با رشد ۲۴.۱ درصد به ۹ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان، در منطقه ۷ با رشد ۳۰ درصد به ۶ میلیون و ۲۳۳ هزار تومان، در منطقه ۸ با رشد ۳۱.۹ درصد به ۶ میلیون و ۲۹۴ هزار تومان و در منطقه ۹ با رشد ۳۶.۶ درصد به ۴ میلیون و ۸۲۷ هزار تومان افزایش یافته است.

همچنین در منطقه ۱۱ میزان افزایش قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در فروردین امسال با رشد ۱۶.۵ درصد به ۴ میلیون و ۲۷۷ هزار تومان افزایش یافته است. میزان رشد قیمت‌ها در منطقه ۱۲ در مدت یاد شده در مقایسه با تیرماه ۹۷  چندان افزایشی  نداشته است؛ در این منطقه یک مترمربع آپارتمان در بازه زمانی یادشده با رشد ۲.۹ درصدی به ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان افزایش یافته است.

در منطقه ۱۳ که تعداد مبایعه‌نامه‌ های آن در تیرماه امسال ۴۱۵ مورد بوده، قیمت یک مترمربع واحد مسکونی با رشد ۳۴.۳ درصد قیمت‌ها از ۴ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان به ۶ میلیون و ۱۷۳ هزار تومان افزایش یافته است. همچنین قیمت یک مترمربع آپارتمان در منطقه ۱۴ با رشد ۳۰.۹ درصد به ۴ میلیون و ۹۴۹ هزار تومان افزایش یافته است.

در مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ میانگین قیمت یک مترمربع واحد مسکونی به ترتیب به ۳ میلیون و ۶۳۲ هزار تومان، ۳ میلیون و ۴۱۸ هزار، ۳ میلیون و ۲۸۴ هزار، ۳ میلیون و ۳۰ هزار، ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۳ میلیون و ۱۵۶ هزار تومان افزایش یافته است.

در منطقه ۲۱ قیمت یک مترمربع واحد مسکونی با رشد ۳۳.۲ درصدی به ۵ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان و در منطقه ۲۲ با رشد ۳۴.۵ درصد از ۴ میلیون و ۷۰۸ هزار تومان در فروردین ۹۷ به ۶ میلیون و ۳۳۶  هزار تومان در تیرماه ۹۷  افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…