قیمت غیرمنطقی، علت فروش‎نرفتن خانه‌های قدیمی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت غیرمنطقی علت فروش نرفتن خانه‌های قدیمی است. فروشنده‌های املاک با متراژ پایین تصور می‌کنند ملکشان مانند طلا به نقد شدن نزدیک است و بدون در نظر گرفتن اشکالات اساسی آپارتمان، قیمتی بالاتر از ارزش واقعی اعلام می‌کنند. این امر باعث می‌شود نه‌تنها زوج‌های جوان تمایل خود را به خرید از دست بدهند؛ بلکه خریداران سرمایه‌ای نیز سراغ این خانه‌ها نروند.

به گزارش مجله‌ی دلتا و به نقل از صبحانه آنلاین، عمده آپارتمان‌های کوچک‌متراژ ساختمان‌های چندساله و بدون امکاناتی هستند که برای سکونت زوج‌های جوان مناسب نیستند و مشتری کمتری دارند. با جستجوی ساده‌ای در فایل‌های رسوبی و ته‌نشین بازار مسکن، معلوم می‌شود اغلب این آپارتمان‌ها در طبقات سوم و چهارم هستند و آسانسور ندارند یا پارکینگ و انباری ندارند. یا حتی در صورت وجود این امکانات، خانه‌های شمالی و فاقد نورگیر مستقیم در سالن هستند که خریداران رغبتی ندارند در آن‌ها زندگی کنند.
خانه قدیمی مسکن

متقاضیان خرید این گروه متراژی اغلب خانه‌اولی‌های دارای وام صندوق یکم هستند و هنگام جست و جو با انبوهی از فایل‌های رسوبی روبه‌رو می‌شوند که بسیاری از آن‌ها به دلیل نواقص اساسی بیش از یک ماه است در بازار باقی مانده‌اند.

این روزها در موتورهای جست و جوی ملکی هر روز فایل‌های تکراری دوباره بارگذاری می‌شوند و در این آگهی‌ها عبارت‌هایی مثل «تکرار نشدنی» یا «اکازیون» درج می شود تا بلکه برای خرید آپارتمان های مشکل‌دار گران‌قیمت، مشتری پیدا شود. رصد دو ماهه‌ی بازار مسکن تابستانی، نشان می‌دهد تا زمانی که قیمت این آپارتمان‌ها با واقعیت موقعیت و امکانات آن‌ها تناسب پیدا نکند، هیچ‌کس سراغشان نخواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…