دوربین‌ پرنده مداربسته برای ایمنی بیشترساختمان‌!

۰
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه

امروزه استفاده از دوربین‌های مداربسته در خانه‌ها و ساختمان‌ها جزء لاینفک تجهیزات هر ساختمانی به شمار می‌رود و با پیشرفت تکنولوژی هر روز شاهد تغییراتی بزرگ در این وسائل امنیتی هستیم.

دوربین‌ پرنده برای ایمنی بیشتر ساختمان‎ها

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، دو شرکت اروپایی با ابداع نخستین سیستم نظارت داخلی پهپادی، ابتکاری نو و تازه در دوربین‌های مداربسته هوشمند ایجاد کرده‌اند.

جالب است بدانید این دوربین مداربسته متحرک، مسیر گشت‌زنی را از میان راهروها و اتاق‌های ساختمان تحت بررسی، پیدا می‌کند و هرجا که شارژ آن به پایان برسد، روی یک پد شارژ بی‌سیم فرود می‌آید.

نحوه کار این پهپاد  اینگونه است که در حال عملیات، دوربین نظارتی که به آن متصل شده، تصاویر را ثبت می‌کند و خطرات احتمالی را به نگهبان‌ها هشدار می‌دهد.

کاهش هزینه‌های ساختمانی با دوربین مدار بسته پرنده

«دیوید تریلو» مدیرعامل شرکت آوانسیگ گفت: در میان اپلیکیشن‌های نظارتی، پهپادها، بهترین و از نظر هزینه، کارآمدترین هستند. برای استفاده از این پهپاد، نیازی به نصب دوربین‌های متعدد در داخل ساختمان نیست؛ در نتیجه هزینه‌ها کاهش می‌یابند.

دوربین‌ مداربسته پرنده

درحالی که این شرکت اسپانیایی، فناوری پهپاد را برای نخستین نمونه سیستم ارائه می‌دهد، شرکت آلمانی «اسکای‌سنس» در حال تجهیز جدیدترین پایگاه‌های شارژ بی‌سیم است.

این فناوری، نیاز به باتری یا شارژ دستی را در زمان اتمام شارژ پهپاد برطرف و به عملکرد مستقل پهپاد کمک می‌کند زیرا به دخالت انسان برای شارژ یا تعویض باتری نیاز ندارد.

«تریلو» افزود: از آنجا که پهپاد باید کاملا بدون مراقبت کار کند، ما در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدیم که در آغاز این پروژه به ابزاری کمکی برای شارژ نیاز داریم.

وی افزود: ما برای شارژ پهپاد، از یک پد شارژ استفاده می‌کنیم تا پهپاد روی آن فرود بیاید و سپس به صورت خودکار، مسیر خود را پیدا کند.

«آوانسیگ» و «اسکای‌سنس» این پهپاد را برای یک شرکت امنیتی چندملیتی موسوم به پروسجر(Prosegur)  ابداع کرده‌اند. مهندسان این شرکت‌ها ادعا می‌کنند که شاید مالکان ساختمان‌ها بتوانند با استفاده از این سیستم، چند پهپاد را جایگزین صدها دوربین ثابت کنند و ضمن حفظ امنیت اموال خود، هزینه‌ها را کاهش دهند.

دوربین مداربسته نظارتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…