انتخاب کاغذ دیواری مناسب با دکوراسیون

۸
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب كاغذديواری مناسب بسیار مهم است، زیرا انتخاب ناهماهنگ با سبک دكوراسيون، می‌تواند جلوه كل دكوراسيون را تخريب كند.
انتخاب كاغذ ديواری

کاغذدیواری را می‌توان به شیوه‌های مختلف روی دیوارهای فضا نصب کرد. برای مثال می‌توان تمام دیوارها را با یک مدل کاغذ دیواری پوشش داد یا برای برجسته کردن نقطه کانونی، تنها یک دیوار اتاق را کاغذ دیواری کرد؛ همچنین می‌توان برای هر دیوار، از کاغذ دیواری با طرح‌های متفاوت استفاده کرد. در این نوشتار از مجله دلتا قصد داریم نکاتی انتخاب کاغذ دیواری را معرفی کنیم تا بتوانید بهترین طرح و رنگ کاغذ دیواری را برای خانه خود انتخاب کنید.

نکات انتخاب کاغذ دیواری

اولین موردی که باید به آن توجه کنید، توجه به رنگ سایر وسایل منزل است. هماهنگ بودن رنگ کاغذ دیواری با سایر وسایل منزل زیبایی خانه را دو چندان می‌کند. چنانچه دارای روحیه تنوع طلبانه هستید، بهتر است طرح‌های خاص و شلوغ را انتخاب نکنید و به سراغ طرح‌های ساده‌تر که از مد نمی‌افتند، بروید. زیرا طرح‌های خاص، سریع‌تر از بقیه طرح‌ها می‌تواند شما را وادار به تغییر مدل و رنگ کاغذ دیواری کند.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب

کاغذ دیواری پذیرایی

گزینه بهتر انتخاب ترکیبی از کاغذ دیواری‌های ساده و طرح‌دار است. می‌توانید بخش‌هایی از خانه مانند پشت میز تلویزیون یا کنج‌ها را طرح‌دار انتخاب کرده و برای دیوارهای اصلی از طرح‌های ساده استفاده کنید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام انتخاب کاغذ دیواری باید به آن توجه کنید، هماهنگی کاغذ دیواری پذیرایی با کفپوش است. اگر کفپوش پذیرایی ساده است بهتر است از کاغذدیواری‌ با طرح گلدار و شلوغ استفاده کنید. اگر کفپوش طرح‌دار و شلوغ است، انتخاب کاغذ دیواری‌ با طرح ساده برای خانه می‌تواند بهترین ایده باشد.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب

 رنگ کاغذ دیواری اتاق‌ها

کاغذ دیواری‌هایی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند فضا را بزرگ‌تر، گرم‌تر و روشن‌تر کند. برای اینکه فضای اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد و سقف بلندتر، کاغذ دیواری با رنگ‌های سرد مثل سبز، آبی یا بنفش انتخاب کنید. 

انتخاب کاغذ دیواری مناسب

کاغذ دیواری‌هایی با رنگ گرم مثل قرمز، زرد و پرتقالی باعث می‌شود افراد واقعا احساس کنند که فضا گرم و خوشایند است. این رنگ‌‎ها در مکان‌های سرد طرفدار زیادی دارند و همینطور در اتاق‌های شمالی این رنگ از کاغذ دیواری‌ها انتخاب بسیار خوبی است. هرچقدر رنگ کاغذ دیواری پررنگ‌تر باشد، باعث می‌شود اتاق هیجان بیشتری را به شما منتقل کند.

خانه‌های کوچک

وقتی خانه نسبتا کوچک است و سقف نسبتا کوتاهی دارید، بهتر است از کاغذ دیواری با طرح‌های عمودی و رنگ‌های روشن استفاده کنید، چرا که این مدل کاغذ‌دیواری‌، دیوارها را بلندتر نشان می‌دهند و در نتیجه، سقف خانه نیز بلندتر دیده می‌شود و فضا بزرگتر از آنچه که هست دیده می‌شود. بنابراین انتخاب کاغذ دیواری با طرح‌های عمودی برای پذیرایی‌هایی نسبتا کوچک بسیار با اهمیت است.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب

پیشنهاد مطالعه : مطلب ترندهای طراحی در دکوراسیون آشپزخانه را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۳۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۵۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹ در ۹:۵۲ ب٫ظ

  5. روزبهانی

    ۷ مهر ۱۳۹۹ در ۸:۵۵ ق٫ظ

    مطلب خوب بود

    پاسخ

    • فاطمه آذری فر

      ۷ مهر ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۲ ق٫ظ

      ممنون از توجهتون

      پاسخ

    • فاطمه آذری فر

      ۷ مهر ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۲ ق٫ظ

      ممنون

      پاسخ

    • ناشناس

      ۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…