خواص عجیب زغال اخته

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خواص زغال اخته (Cornelian cherry) شامل کمک به درمان اختلالات ادراری و کبدی، کنترل خونریزی، کنترل و درمان تعریق زیاد، آرتروز و آرتریت است.
خواص زغال اخته

خواص زغال اخته

زغال اخته میوه‌ای کوچک به اندازه زیتون ولی قرمز یا زرد رنگ، با طعمی ترش و هسته‌ای سفت است. قسمت‌های مورد استفاده این گیاه که در درمان و تغذیه کاربرد دارد شامل میوه، برگ، پوست درخت و ریشه درخت است. خواص زغال اخته شامل خاصیت ضد میکروب، ضد سرطان، قابض، مدر، پایین آورنده فشار خون و محرک جنسی است. برای اشنایی بیشتر با خواص زغال اخته و مصارف دارویی آن در ادامه این مطلب با مجله دلتا همراه باشید.

زغال اخته

خواص زغال اخته

  • زغال اخته دارای خاصیت قابض بوده، از این رو برای درمان اسهال و ورم روده موثر است.
  • در طب سنتی از خواص زغال اخته و آب آن برای درمان و شستشوی زخم‌ها و از گرد ریشه درخت زغال اخته برای التیام زخم‌ها استفاده می‌شده است.
  • مصرف زغال اخته در بند آوردن خون موثر شناخته شده است. لذا خوردن میوه خام و سایر فرآورده‌های آن برای فرد بیمار توصیه می‌شود. همچنین مصرف زغال اخته برای خانم‌ها مفید بوده باعث کنترل خونریزی‌های شدید قاعدگی می‌گردد.
  • از دیگر خواص زغال اخته کمک به درمان بیماری‌های عفونی و تسکین تب است و برای رفع عطش بیمار مفید است. به این منظور بهتر است بیمار مقداری از شربت زغال اخته را در آب رقیق نموده و بنوشد. به طور کلی در طب سنتی آمده است که پوست درخت زغال اخته خاصیت تب بر دارد.
  • خوردن دم کرده زغال اخته با گل توت فرنگی برای درمان دیابت(مرض قند) مفید است.

فواید زغال اخته

  • شربت زغال اخته برای تسکین سرفه موثر است، به این منظور توصیه می‌شود در هنگام شروع سرفه به مقدار یک قاشق سوپ‌خوری از آن نوشیده شود.
  • پوست درخت زغال اخته برای درمان مالاریا مفید است. به این منظور ۶۰ گرم پوست درخت زغال اخته را در یک لیتر آب بجوشانید و از این جوشانده صبح، ظهر و شب یک تا دو استکان همراه با قند میل نمایید.
  • ازخواص زغال اخته استفاده از جوشانده برگ آن برای درمان بی اختیاری ادرار است. به این منظور بایستی ۳۰ گرم برگ زغال اخته را در یک لیتر آب بریزید و آن را به میزانی بجوشانید تا یک سوم آن بخار شود و پس از صاف نمودن با قدری شکر، قبل از خواب شبانه به کودک بدهید.
  • زغال اخته برای درمان اسهال به ویژه اسهال خونی مفید است. برای این منظور یک قاشق سوپخوری میوه زغال اخته را با یک فنجان آب سرد مخلوط نموده و آن را به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و پس از یک ربع دم کشیدن، آن را صاف نموده و هر روز ۲ تا ۶ فنجان بنوشید.
  • کمک به درمان بواسیر از دیگر خواص زغال اخته و کاربردهای درمانی این میوه کوچک و پرخاصیت است. به این منظور یک مشت از میوه زغال اخته در یک لیتر آب ریخته و اجازه دهید بجوشد، تا زمانی که نصف آب ظرف تبخیر شود. سپس مخلوط مورد نظر را صاف نموده، به صورت تنقیه یا کمپرس گرم برای درمان به کار رود.

مضرات زغال اخته

مضرات زغال اخته 

  1. توصیه می‌شود کسانی که دچار سنگ‌های کلیوی هستند، از زیاده‌روی در مصرف زغال اخته خودداری کنند، چراکه ‏مصرف آن به علت دفع ادراری اگزالات، منجر به افزایش سنگ‌های کلیوی می‌شود.‏
  2. مصرف زیاد میوه زغال‌ اخته ممکن است فرد را دچار افت فشار خون کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…