۸ توصیه برای داشتن عمر طولانی

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با انجام کارهایی ساده، می‌توانید ساعت زیستی بدن‌تان را تنظیم کنید و عمر طولانی‌تری داشته باشید.
داشتن عمر طولانی

 برای داشتن عمر طولانی چه باید کرد؟

مهم نیست که الان جوان هستید یا سال‌های پیری‌تان را می‌گذرانید. تحقیقات نشان داده است هیچ‌وقت برای ایجاد عادات سالم در زندگی دیر نیست. اما باید از انجام چه کارهایی در زندگی خودداری کرد؟ با مجله دلتا همراه باشید تا ببینید ۸ کاری که برای داشتن عمر طولانی از همین امروز باید ترک کنید، کدام‌ها هستند.

از مصرف غذاهای ناسالم و فرآوری‌شده بپرهیزید

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که در عادات غذایی اکثر جوامع در طول ۳۰ سال اخیر به‌وجود آمده است، افزایش مصرف غذاهای‌ فرآوری‌شده است. این غذاها سرشار از سدیم، شکر و چربی‌های اشباع هستند و فیبر کمی هم دارند. نتیجه‌ مصرف این غذاها، افزایش بیماری‌های قلبی-عروقی، فشار خون بالا، دیابت و سرطان‌ است.

تغذیه مناسب

سیگار نکشید

اگر شما سیگاری هستید، می‌دانید که ترک سیگار چقدر دشوار است. اما باید مطلبی به شما بگوییم که امیدواریم انگیزه‌ای برای ترک این عادت‌تان شود. بر اساس اعلام مؤسسه‌ ملی سلامت ایالات متحده، تنباکو مهم‌ترین عامل مرگ است که می‌توان از آن پیشگیری کرد. برخی نتایج حاکی از آن است که مصرف سیگار می‌تواند تا یک دهه از عمرتان را از شما بدزدد.

استراحت

زیاد ننشینید

توصیه می‌شود برای داشتن عمر طولانی، حداقل روزی نیم ساعت و ۵ نوبت در هفته ورزش کنید.

عصبانی نشوید

عصبانیت احساس خوبی نیست؛ مخصوصا اگر این احساس زیاد به سراغ‌تان بیاید. عصبانیت باعث ترشح هورمون کورتیزول می‌شود. این هورمون بر قلب، سوخت‌و‌ساز و سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی دارد. بیشتر مطالعات نشان داده‌اند که سطح بالای کورتیزول با افزایش مرگ‌و‌میر افراد رابطه‌ مستقیمی دارد.

گوشه‌گیری و انزوا را رها کنید

ارتباطات اجتماعی می‌تواند عمر طولانی‌تری برای شما به ارمغان بیاورد. تعامل و ارتباط با دیگران به شما کمک می‌کند تا استرس خود را مدیریت و سیستم ایمنی‌تان را تقویت کنید. روابط خوب باعث قوی‌تر شدن شما می‌شود. در حالی‌که روابط بد و تنش‌زا احتمال افسردگی و حملات قلبی را در شما افزایش می‌دهد.

خواب کافی

در حق خواب شب خود خیانت نکنید

میزان خواب‌تان می‌تواند بر طول عمر شما تأثیرگذار باشد. بر اساس مطالعات صورت‌گرفته در این زمینه، افرادی که خیلی کم (کمتر از ۶ ساعت) و کسانی که بیش از حد (بیش از ۹ ساعت) می‌خوابند، بیشتر از بقیه در معرض مرگ قرار می‌گیرند. البته کیفیت خواب نیز بسیار مهم است. خواب خوب شبانه می‌تواند به کاهش استرس، افسردگی و بیماری‌های قلبی کمک کند.

استرس را متوقف کنید

مانند خشم، استرس نیز می‌تواند بر بدن شما تأثیرات منفی داشته باشد و باعث کاهش عمرتان شود. با تلاش برای کاهش استرس، در مدت کوتاهی کیفیت زندگی‌تان افزایش می‌یابد و زندگی سالم‌تری خواهید داشت.

استرس

خیلی به ژن‌هایتان دل خوش نکنید!

شاید داشتن مادربزرگ، پدربزرگ یا عضوی از خانواده که ۹۰ سال یا بیشتر سن دارد، باعث شود تصور کنید شما نیز عمری طولانی خواهید داشت. اما خیلی به سابقه‌ خانوادگی خود متکی نباشید. بر اساس مطالعاتی که در اسکاندیناوی روی دوقلوها صورت گرفت، تأثیر عامل وراثت در عمر بالقوه‌ شما در حدود یک سوم است.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۳۹۹ در ۷:۴۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۳۹۹ در ۷:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…