کشمش و خواص بی‌شمار آن

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تقویت و استحکام استخوان‌ها، دندان‌ها، کاهش چربی بد خون، دفع سموم بدن، تامین انرژی و مواد مورد نیاز بدن و درمان کم خونی از مهمترین خواص کشمش است.
خواص کشمش

کشمش و خواصش را دست کم نگیرید

کشمش میوه خشک انگور است که در انواع، اشکال و رنگ‌های مختلف تهیه و به مصرف‌کنندگان مشتاق عرضه می‌شود. کشمش از فواید و مزایای زیادی برای رفع نیازهای غذایی و حفظ سلامتی برخوردار است. کشمش سرشار از کلسیم، پتاسیم، آهن و انواع ویتامین‌ها است و به دلیل میزان پایین کالری، مصرف آن به جای قند و شکر، به افراد چاق توصیه می شود. از دیگر خواص کشمش کمک به سلامت چشم، استحکام استخوان ها و مراقبت از دندان‌ها است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا برخی از مهمترین خواص کشمش و مزایای مصرف آن گردآوری شده است.

فواید درمانی

فواید درمانی و خواص کشمش

برخی از مهمترین خواص درمانی کشمش عبارتند از:

  • مصرف کشمش برای کودکان بسیار مفید بوده، رشد کودک را تسریع می‌کند. کلسیم و فسفر موجود در کشمش برای رشد و استخوانبندی کودکان بسیار مفید است.
  • کشمش به درمان و رفع کم خونی کمک می‌کند. مصرف این خشکبار مقوی به افراد ضعیف و کم خون توصیه شده، چرا که در آن منبع عظیمی از عناصر غذایی ضروری موجود است.

کم خونی

  • کشمش خاصیت اشتهاآور دارد. همچنین یکی دیگر از خواص کشمش، کمک به درمان برخی ناراحتی‌های معده و درمان یبوست است. به این منظور ۶-۵ عدد کشـمش را خیس کنید و بعد از چند ساعت، آب آن را بنوشید.
  • کشمش برای رفع گرفتگی عضلات و اسپاسم مفید است.
  • کشـمش میزانLDL یا کلسترول بد را در خون کم می‌کند و باعث کاهش بیماری قلبی می‌گردد.
  • از خواص کشمش مفید بودن آن برای زنان باردار است. مصرف این ماده غذایی به رشد و سلامت جنین کمک کرده، در تامین ویتامین‌ها و مواد لازم برای مادران شیرده نیز موثر است.
  • جالب است بدانید کشـمش با وجودی که شیرین و چسبناک است، بر دندان اثر مخربی ندارد و باعث خرابی دندان نمی‌شود، در حقیقت مصرف کشمش، از فساد دندان جلوگیری می‌کند و برای سلامت دندان و لثه بسیار مفید است.
  • کشمش سرشار از کالری و ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین‌های گروهB است، لذا یکی از مهمترین خواص کشمش کمک به درمان و برطرف شدن افسردگی، دل‌شوره، تشویش و مشکلات عصبی است.
  • پیشگیری از پوکی استخوان به ویژه در مورد زنان یائسه از خواص مفید مصرف کشمش برای زنان است.
  • از دیگر خواص کشمش کمک به درمان بیماری هایی نظیر نقرس، نارسایی کبد و روماتیسم مزمن است. کشمش اسید اوریک بدن را دفع و بر فعالیت سلول‌های کبدی موثر است.

پوکی استخوان

مضرات کشمش (موارد احتیاطی و منع مصرف)

  1. لازم به ذکر است که متاسفانه برخی از انواع کشمش به تیزاب آغشته و با دود گوگرد خشک می‌شود. رنگ این نوع کشمش‌ها زرد کهربایی مایل به قهوه ای روشن است و به دلیل ترکیبات گوگردی که دارد، فشار مضاعفی بر کلیه‌ها تحمیل کرده و برای سلامت مضر است.
  2. زیاده‌روی در مصرف کشمش می‌تواند باعث بروز اسهال شود. همچنین برخی از افراد واکنش‌های آلرژیک به انگور و محصولات انگور دارند، لذا بایستی در مصرف آن احتیاط نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…