درنیکویو؛ شهری ۱۸ طبقه زیر زمین

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهر زیرزمینی ترکیه به نام درینکویو که به شکل جالبی در ترکیه کشف شده است.جالب است بدانید که این شهر زیبا را ایرانیان باستان یعنی زرتشتیان ساخته بودند.
شهر زیرزمینی

شهر زیر زمینی ۱۸ طبقه در ترکیه

کاپادوسیه بخش باستانی و پهناوری است که امروز در ترکیه مرکزی قرار گرفته و به دلیل ارزش‌های تاریخی و باستانی، توریستی‌ترین بخش استان نوشهیر ترکیه کنونی را دربرمی‌گیرد. در این نوشتار از مجله دلتا به شگفت آورترین بخش سرزمین کاپادوکیه یا کاپادوسیه، شهر زیرزمینی با نام درینکویو پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

ویژگی های شهر  زیر زمینی ترکیه درنیکویو

شهر زیرزمینی درنیکویو آثار به جا مانده از دوران امپراطوری مادها است که با عمق حدود ۸۵ متر در استان نوشهیر ترکیه واقع است. ناگفته نماند تقریباً بیست هزار نفر در این شهر زیرزمینی به همراه منابع غذایی و دام قابلیت سکونت دارند. در این شهر آثار و نشانه‌هایی از آیین زرتشت، کهن‌ترین دین جهان، با نمادهایی از اهورا مزدا، زرتشت، فروهر و اسب‌های پارسی کشف شده است. 

شهر زیرزمینی درنیکویو

این شهر زیرزمینی توسط ایرانیان باستان ساخته شده و ۸ طبقه دارد. سنگهای سنگین و بزرگی با اندازه‌های سنگ آسیاب در چهارمین طبقه این شهرزیرزمینی وجود دارند، که با این سنگ‌ها برای جلوگیری از حمله و نفوذ دشمن از پایین راه‌های ورودی را می‌بستند. نقطه ضعف سیستم دفاعی در این شهر این بوده که مهاجمین با ریختن سم‌های کشنده در هواکش‌ها می‌توانستند ساکنان شهر را از بین ببرند.

شهری در زیرزمین ترکیه

در هر طبقه پله‌های تودرتو، اتاق‌هایی با آشپزخانه و محل بزرگی برای نگاهداری شراب و مواد غذایی و تونل‌ها وهواکش‌هایی وجود که به بیرون راه دارند و طوری ساخته شده‌اند که در اعماق این شهر زیرزمینی هوا جریان دارد و هیچگاه کمبود اکسیژن احساس نمی‌شود.

چرا ایرانیان باستان شهری در ژرفای ۸۵ متری زمین ساخته اند ؟

پیروان اهورا مزدا از ترس تهاجم اقوام وحشی، موجوداتی فرا زمینی، رویدادهای سخت طبیعی از جمله زمستانی سخت، به ساختن این شهر زیرزمینی اقدام کرده اند. قوم مایا قومی باهوش در دوران باستان بودند که نبوغ و هوش ویژه‎ای در ریاضیات و نجوم داشتند اما به یکباره از بین می‌روند علت از بین رفتنشان را موجوداتی می‌دانند که شباهتی به انسان‌ها ندارند. بنابراین  ایرانیان باستان اقدام به ساخت این شهر زیر زمینی کردند.

شهر زیرزمینی ترکیه

در سال ۱۹۶۹ این شهر زیرزمینی فوق‎العاده دیدنی مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت و اکنون حدوداً نیمی از آن برای توریست‌ها قابل دیدن است.

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “شهرهای گمشده زیر آب” را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ مهر ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ مهر ۱۳۹۹ در ۶:۴۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ مهر ۱۳۹۹ در ۵:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…