روش‌هایی برای چاق شدن صورت

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد لاغر یا دارای رژیم لاغری نگران آن هستند، لاغر و استخوانی بودن صورت‌شان است. برای جلوگیری از این مشکل همراه صفحه سلامتی مجله دلتا باشید.
راه‌های چاق شدن صورت

نکات چاق شدن صورت

افرادی که در حال کاهش وزن هستند، مرتب به دنبال راهی برای جلوگیری از لاغر شدن صورت خود می‌گردند. در این میان برخی به دنبال مکمل‌ها، ویتامین‌ها یا رژیم‌های غذایی بوده و برخی دیگر نیز به دنبال لوسیون‌ها و روش‌های موضعی! درادامه این مطلب از مجله دلتا درباره راه‌های چاق شدن صورت صحبت خواهیم کرد.

چاقی صورت همراه با چاقی بدن

اینکه انتظار داشته باشید که بدن شما لاغر شود در حالی که صورت شما تغییر نکند یا حتی چاق‌تر شود یک انتظار بی‌جا است!

واقعیت این است که هنگامی که شما از یک رژیم لاغری پیروی می‌کنید، چربی به طور کلی از همه قسمت‌های بدن کم می‌شود. اما در این میان قسمت‌هایی از بدن که چربی بیشتری دارند، بیشتر تغییر می‌کنند.

همچنین انتظار نداشته باشید که یک مکمل یا ماده غذایی بدون چاق شدن بدنتان باعث چاق شدن صورت شما شود. اما راهکارهایی وجود دارد که به چاق شدن صورت کمک می‌کنند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

پر شدن صورت

از رژیم‌های غذایی صحیح پیروی کنید.

رژیم‌های لاغری و چاقی نادرست و غیرعلمی که توسط افراد غیرمتخصص به شما پیشنهاد می‌شوند، ترکیب بدن شما را دچار تغییرات نامطلوبی می‌کنند.

به عنوان مثال یک رژیم کاهش وزن نادرست باعث تحلیل بافت عضلات شما شده و شما بیشتر از اینکه چربی از دست بدهید، دچار کاهش پروتئین و آب بدن می‌شوید که نتیجه آن لاغر شدن صورت و چروک و خشک و شکننده شدن پوست است.

به طور کلی کاهش وزن با تغییر در مقدار چربی و در نتیجه لاغر شدن صورت نیز همراه است اما این تغییرات در پیروی از یک رژیم غذایی صحیح و اصولی کمتر اتفاق می‌افتد.

آب بنوشید

سعی کنید در طول روز به مقدار بیشتری آب بنوشید و تشنگی را معیار نیاز به آب قرار ندهید. مصرف آب باید همراه با مصرف منابع فیبر مانند غلات سبوس‌دار، حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات باشد. مصرف آب لطافت و تازگی را به صورت شما برمی گرداند و از چروک و لاغر شدن آن جلوگیری می‌کند.

چاق شدن صورت

ورزش کنید

ورزش کردن باعث ورزیده شده و برجسته شدن عضلات می‌شود. همه بخش‌های صورت ما نیز دارای عضلات متعددی است که اگر آن‌ها را به طور مناسب ورزش دهیم به مرور ورزیده و برجسته شده و صورت چاق‌تر به نظر می‌رسد.

ماساژ دادن صورت با لوسیون‌ها، روغن‌های مغذی و کرم‌های تغذیه کننده پوست نیز به چاق شدن تدریجی صورت شما کمک می‌کند.

برنامه غذایی خود را اصلاح کنید.

اگر پیرو رژیم غذایی خاصی نیستید و در عین حال به دنبال چاق شدن صورتتان هستید، در اولین قدم برنامه غذایی خود را اصلاح کنید.

به این معنا که به مقدار کافی از همه گروه‌های غذایی در طول روز استفاده کنید تا نیازهای بدنتان تامین گردد.
پروتئین‌های کم چرب مانند لبنیات کم چرب، سینه مرغ و ماهی، میوه‌ها و سبزیجات به شما در رسیدن به شکل بدنی طبیعی کمک می‌کنند.

موادغذایی کمکی

مصرف آلوئه ورا، پاستیل و ژله‌های بدون شکر و مواد دارای آنتی اکسیدان مثل میوه‌ها و سبزیجات دارای رنگ‌های زرد، نارنجی، قرمز و بنفش به جوانتر شدن پوست شما و جلوگیری از پیری و چروک و کشیده نشان دادن پوست کمک می‌کند.

ویتامین‌ها و موادمعدنی

صورت پر

اگر به تشخیص کارشناس تغذیه یا پزشکتان، دچار کمبود مواد مغذی مانند ویتامین‌ها یا موادمعدنی هستید باید از مکمل‌های این مواد استفاده کنید. برخی از ویتامین‌ها مانند ویتامین E با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارند از پیری و افتادگی پوست جلوگیری می‌کنند.

برخی از مکمل‌های موجود در بازار، ترکیب چند نوع آنتی اکسیدان مختلف هستند که می‌توانند در جوان ماندن پوست و کشیده شدن آن و در نتیجه چاقتر نشان دادن آن کمک کننده باشند.همچنین مکمل‌های مولتی ویتامین نیز در رسیدن به صورت چاق‌تر می‌توانند شما را یاری کنند.

به یاد داشته باشید که پیش از مصرف هرگونه مکمل یا رژیم غذایی با یک مشاور یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…