جای مناسب تلویزیون در دکوراسیون

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بهترین نقاط در خانه برای قرار دادن تلوزیون را با معیارهای متفاوتی می‌توان مورد سنجش قرار داد.
جای مناسب تلویزیون

بهترین جای تلویزیون در دکوراسیون خانه

انتخاب بهترین مکان برای گذاشتن تلویزیون در منزل از دغدغه‌های بسیاری از افراد است. قرار دادن تلویزیون در فضای نشیمن به نوع نقشه و طراحی داخلی منزل بستگی دارد. اگر به تازگی به خانه جدید نقل مکان کرده‌اید و هنوز جای مناسب تلویزیون را تعیین نکرده‌اید، در این بخش از دکوراسیون مجله دلتا نکاتی را درباره تعیین مکان مناسب تلویزیون در اتاق نشیمن بیبان کرده‌ایم.

قرار دادن تلویزیون در مکان پر رفت و آمد ممنوع

برای انتخاب جای مناسب تلویزیون مکان پر رفت و آمد را انتخاب نکنید. بهتر است تلویزیون را در قسمتی قرار دهید که رفت و آمد کم باشد تا در آرامش بیشتری تلویزیون نگاه کنید پس هیچگاه تلویزیون را کنار ورودی آشپزخانه یا نزدیک در ورودی قرار ندهید.

جای مناسب تلویزیون در دکوراسیون

زاویه مستقیم مبلمان با صفحه تلویزیون

بهترین حالت برای چیدن مبلمان، زاویه مستقیم مبلمان با صفحه تلویزیون است. بهتر است دکوراسیون نشیمن توسط مبلمان به گونه‌ای باشد که در اطراف تلویزیون یک فضای محصور و دنج به وجود آورید. همچنین بهتر است مبلمان را در فاصله مناسب با تلویزیون قرار دهید و جایگاه مبلمان را باید نسبت به بزرگی صفحه نمایش تلویزیون خود در نظر بگیرید، زیرا نزدیکی مبل به تلویزیون چشم را آزار می‌دهد. سعی کنید تلویزیون را در جهت محور اصلی و کشیدگی اتاق قرار دهید. به این شکل شما می توانید چیدمان بهتری برای مبلمان اتاق پذیرایی خود داشته باشید و همچنین تاثیرگذاری بیشتری را در اتاق پذیرایی و تلویزیون خود مشاهده کنید.

قرارگیری تلویزیون نسبت به منبع نور

وضعیت قرارگیری تلویزیون نسبت به منبع نور نکته‌ای است که اهمیت دارد. برای این منظور تلویزیون را پشت به پنجره قرار ندهید زیرا گذاشتن تلویزیون جلوی پنجره به دلیل ضد نور بودن سبب تاریک شدن صفحه تلویزیون و اذیت شدن چشم با نور مستقیم می‌شود.

قرارگیری تلویزیون در فضایی با دید کافی

تلویزیون خود را در مکانی قرار دهید که از همه قسمت‌ها برای تماشای تلویزیون دید داشته باشید و نباید هیچ مبل و صندلی را پشت به تلویزیون قراردهید.

جای تلویزیون

قرار دادن تلویزیون کنار منبع گرمایشی ممنوع

زمستان‌ها با سرد شدن هوا بهترین مکان برای استراحت و نشستن کنار شومینه است. بنابراین اگر در فضای داخلی منزل شومینه وجود دارد، بهتر است تلویزیون را در مجاورت شومینه قرار ندهید، زیرا استراحت در این مکان سبب می‌شود فاصله کم با تلویزیون داشته باشیم و برای چشم آسیب رسان است. همچنین نباید منبع گرمایشی مانند رادیاتور و شوفاژ را در پشت تلویزیون قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “طراحی دیوار پشت تلویزیون” را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۶ مهر ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…