تولید انرژی مورد نیاز در خانه رویایی (+تصاویر)

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خانه‌ای کوهستانی

خانه‌های کوهستانی در بسیاری از روستاها، گزینه مناسبی برای گذراندن تعطیلات و دور ماندن از شلوغی شهر  هستند. قطعا بیدار شدن از خواب در یک صبح بهاری آن‎هم در خانه‌ای که در سراشیبی یک تپه بلند قرار گرفته و روبه اقیانوس آرام باشد هیجان انگیز خواهد بود.

خانه‌ای کوهستانی

به گزارش مجله دلتا، معماران یک شرکت آمریکایی در نزدیک شهر«سانتاباربارا» در سواحل کالیفرنیا خانه‌ای ساخته‌اند که روی تپه‌ای بلند و زیبا قرار دارد. البته به دلیل سراشیبی بودن تپه، فونداسیون ساختمان به گونه‌ای طراحی شده که گویی خانه، روی عرشه‎ی یک کشتی قرار گرفته است.

استفاده مصالح ساختمانی ساده و بی‌خطر

مصالحی که در ساخت خانه رویایی به کار رفته، خاص و ویژه بوده و کمترین تاثیر را بر محیط زیست وارد می‌کنند؛ در واقع در ساخت این خانه تنها از بتن،فولاد، شیشه و چوب استفاده شده است و معماران با ایجاد بام سبز روی خانه چشم اندازی زیبا به آن بخشیده‌اند.

مصالح ساختمانی

البته ایجاد بام سبز و کاشت انواع گل و گیاهان روی آن، تنها برای زیبایی بخشیدن به نمای بیرونی ساختمان نیست، بلکه این روف گاردن زیبا، به عنوان عایقی برای تنظیم دمای داخلی نیز عمل می‌کند.

بنابراین ساکنان خانه در تابستان و زمستان، بدون نیاز به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی خاص می‌توانند از زندگی در این فضا نهایت لذت را ببرند.

خانه رویایی، بی نیاز از آب و برق شهری

جالب است بدانید این بنای زیبا تنها ۷۴ متر مربع مساحت دارد، اما وقتی وارد آن می‌شوید گویی وارد یک ویلای بزرگ ۳۰۰ متری شده‌اید.

فضای داخلی این خانه رویایی نیز بسیار زیبا طراحی شده است، تنها فاصله‎ی بین اتاق‌نشیمن با فضای بیرون، دیوارهای شیشه‌ای کشویی است که ساکنان می‌توانند از چشم انداز زیبای بیرون خانه نهایت لذت را ببرند.

آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام نیز به طرز هنرمندانه‌ای جانمایی شده‌اند. همچنین یک گاراژ بزرگ در فضایی دور از بنای اصلی و در دامنه تپه قرار گرفته است.

خانه رویایی

از دیگر نکات قابل توجه در مورد این ساختمان، بی نیاز بودن آن نسبت به سیستم آب و برق شهری است؛ این خانه‎ی مجهز به سیستم انرژی خورشیدی و چاه آب است و چراغ های LED و لوازم کم مصرف برای کاهش مصرف انرژی انتخاب شدند.

خانه‎ی رویایی همچنین دارای یک سیستم تصفیه آب مجهز است و فاضلاب مستقیما به مخزن ویژه هدایت و خشک می‎شود.

خانه روی تپه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…