انواع بوت‌های مردانه

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بوت‌ های مردانه بیش از آنچه که فکرش را می‌کنید، کاربردی‌ است و به سادگی با لباس‌های مختلف ست می‌شود.
بوت های مردانه

آقایان مدت‌هاست که از انواع بوت استفاده می‌کنند اما نه به عنوان کفش یا چکمه‌ای صرفا کاربردی. امروزه استفاده از بوت‌ های مردانه برای ساخت استایلی منحصر به فرد، به شکل روز افزونی در حال توسعه است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

مدل بوت های مردانه  چلسی

بوت کلاسیک چلسی در دوران ملکه ویکتوریا، توسط کفش سازان ویکتوریایی ساخته شد. این مدل بـه سال ها قبل بازمی‌گردد، اما همچنان طرفداران خاص خود را دارد. یکی از علل شهرت این مدل کفش، تبلیغاتی بود کـه توسط گروه‌های مشهوری چون بیتلز و رولینگ استونز انجام شد. این مدل چکمه مردانه بسیار آسان و کاربردی است.

بوت چلسی

لژ بوت مردانه متفاوت بوده، از این رو اگر بـه دنبال کفشی آسان و اسپورت‌تر می‌گردید، می توانید از مدل‌های بدون لژ آن استفاده کنید. بی‌شک چلسی یکی از بهترین انتخاب‌ها در بین بوت‌ های مردانه اسـت. از آنجا کـه این چکمه ساده و بـه دور از جزییات طراحی شده، انتخاب خوبی هم برای موقعیت های رسمی و هم غیررسمی است. اگر می‌خواهید یک تیپ اسپورت بزنید، آن را به همراه یک کاپشن چرم و شلوار جین بـه تن کنید اما اگر هدف‌تان تیپی رسمی ست، کت و شلوار نیز گزینه مناسبی برای آن خواهد بود.

مدل بوت بروژ

بوت مردانه بروژ «Brogue» ابتدا در اسکاتلند و ایرلند ساخته شد کـه اساسا از پوست حیوانات تهیه می‌شدند. روی آنها روزنه‌های کوچکی تعبیه شده بود تا رطوبت قرار گرفته روی کفش را از بین ببرند اما بـه مرور این روزنه‌ها جنبه تزیینی پیدا کرد. بروژ بـه ۲ دسته تقسیم می شود:

بوت بروژ

کفش‌های دربی با بال باز و کفش‌ها آکسفورد با بال های متصل بـه رویه. گرچه مدل کلاسیک آن با چرم قهوه‌ای درست شده اسـت اما اکنون در چندین رنگ «قهوه ای، مشکی و جگری»، سبک و جنس شامل براق و جیر نیز وجود دارند. کفش بروژ زمانی کفش‌های غیررسمی و بیرون شهری درنظر گرفته می‌شدند و برای مناسبت‌های رسمی قابل قبول نبودند اما اکنون، به‌دلیل تنوعی کـه در سبکهای مختلف آن بوجود آمده، در اغلب رویداد هـای رسمی نیز دیده می‌شوند. از این رو شـما می‌توانید آن رابا لباس‌های مختلفی از شلوار جین و پیراهن ساده یقه هفت گرفته تا شلوار و پیراهن کتان بـه تن کنید.

مدل بوت دربی

بوت‌‌های دربی « Derby» یک پدیده بـه نسبت جدید بـه حساب می‌آیند و شـما با خرید آنها می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. بی شک در کمد لباس هر آقایی یک جفت از این بوت‌ ها دیده می‌شود.

بوت دربی

این چکمه‌ها بـه طور سنتی با پنجه گرد و بندهای ثابت و چرم براق تولید می‌شوند. می‌توانید آن را با شلوار جین و پیراهن‌های چهارخانه بـه زیبایی ست کنید. اگرهم بـه دنبال تیپی برای موقعیت های رسمی تان می‌گردید، آن رابا کت‌های فاستولی با فلانت بـه تن کنید. از آنجا کـه این بوت‌ها بـه رنگ های قهوه‌ای تیره و مشکی طراحی شده‌اند، بـه آسانی با هر رنگ لباسی جور در می‌آیند. اما بهترین ست ها برای آن شلوار کرم، کت چهارخانه و تی شرتی ساده اسـت.

مدل بوت چوکا

بوت‌‌های چوکا chukka امروزه از مشهور ترین و رایج‌ترین مدل‌های بوت محسوب می‌شوند کـه دلیل آن هم آسانی و شکیل بودن آنهاست. شاید بـه نظرتان ست کردن لباس با این مدل چکمه کمی سخت باشد اما اگر شلواری کـه بـه تن می‌کنید بـه گونه‌ای باشد کـه پاچه آن دقیقا تا روی کفش تان بیاید، بدانید کـه انتخاب درستی داشته‌اید.

بوت چوکا بوت های مردانه

این بوت‌‌های مردانه کـه در رنگ های قهوه ای مشکی طراحی شده، برای موقعیت‌های رسمی و محل کار، انتخاب بسیار مناسبی است. پیشنهاد مـا این اسـت کـه آن را به همراه یک شلوار جین مشکی و تیشرت سفید بـه همراه یک پیراهن خاکستری روی آن ست کنید.

مدل بوت کوهنوردی

اگر بـه دنبال چکمه‌ای برای ماجراجویی‌هایتان می گردید، مـا بوت‌های کوهنوردی رابه شـما پیشنهاد می‌دهیم. این مدل بوت‌‌های مردانه سخت، مقاوم و بسیار کاربردی‌اند. از پوشیدن این کفش در موقعیت‌های رسمی یا حتی محل کار خودداری کنید.

بوت کوهنوردی بوت های مردانه

از آنجا کـه این بوت‌‌ها تنها هنگام کوهنوردی و پیاده روی‌های دشوار کاربرد دارند، برای ست کردن لباس‌هایتان با آن، بهتر اسـت کـه بـه دنبال لباس‌هایی آسان و اسپورت باشید. در فصل‌های سرد سال، از لایه لایه لباس پوشیدن نترسید. جنس‌های مختلف پارچه هم چیزی ا‌ست کـه می‌تواند بـه ظاهر شـما جذابیت بیشتری دهد.

مدل بوت های مردانه بایکر

بو‌ت‌ های بایکر از بوت‌های مارلون براندو، هنرپیشه آمریکایی، الهام گرفته اسـت. گرچه این چکمه‌ مردانه بـه چکمه‌‌های موتورسواری شباهت دارند اما امروزه برای موقعیت‌های دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. شـما می‌توانید آن را با ژاکتی چرمی، تی شرتی ساده و شلوار جینی مشکی یا بـه همراه یک پالتوی بلند بـه تن کنید. این بوت‌های چرمی زیبا استایل شیک و زیبایی را به شـما خواهند بخشید.

بوت بایکر بوت های مردانه

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “آشنایی با انواع تی‌شرت مردانه” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۴۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ مهر ۱۳۹۹ در ۸:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…