عبور سیارک ۲۰۲۰SW از نزدیک زمین

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روز پنجشنبه 24 سپتامبر (3 مهر) سیارک کوچک 2020SW از نزدیک زمین عبور خواهد کرد. البته این گذر هیچ خطری برای زمین ندارد.
سیارک 2020SW

این سیارک در ساعت ۱۴:۴۲ روز پنجشنبه (به وقت تهران) از فاصله ۲۲۰۰۰ کیلومتری زمین عبور می‌کند. این فاصله کمتر از ارتفاع ماهواره‌های مدار زمین ثابت (۳۶۰۰۰ کیلومتر) است. همچنین برای درک بهتر این فاصله خوب است بدانید که ماه در فاصله ۳۸۴۰۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفته است. این فاصله معادل ۳ برابر قطر زمین است. در حالی که فاصله سیارک ۲۰۲۰SW به اندازه ۲.۱ زمین است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره اندازه و ویژگی‌های این سیارک بیشتر بخوانید.

عبور سیارک 2020SW

دانشمندان اندازه سیارک ۲۰۲۰SW را ۵ تا ۱۰ متر تخمین زده‌اند. در واقع این سیارک کوچک به اندازه یک اتوبوس مدرسه است. اگر چه این سیارک هیچ خطری برای زمین ندارد، اما اگر با زمین برخورد می‌کرد در به سنگ‌هایی کوچک تقسیم می‌شد و در جو می‌سوخت.

پل کوداس (Paul Chodas) مدیر مرکز مطالعات سیارک‌های نزدیک به زمین ناسا گفت: «هر سال تعداد زیادی سیارک‌ کوچک از چنین فاصله نزدیکی از زمین عبور می‌کند. به علاوه هر سال دو سیارک‌ با این اندازه با جو زمین برخورد می‌کند.» دانشمندان تخمین می‌زنند که حدود ۱۰۰ میلیون سیارک شبیه به ۲۰۲۰SW در نزدیکی زمین وجود داشته باشد که به علت درخشندگی کم قابل مشاهده نیستند.

این سیارک در تاریخ ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) توسط پیمایش آسمان کوه لمون در آریزونا کشف شد و روز بعد توسط مرکز بررسی ریزسیاره‌ها (Minor Planet Center) که یک گروه کاوش سیارات کوچک، دنباله‌دارها و ماهواره‌های طبیعی با پشتیبانی ناسا است، تأیید شد.

گذر از کنار زمین، سرنوشت سیارک ۲۰۲۰SW را تغییر خواهد داد. به گفته‌ی EarthSky این سیارک بسیار کوچک است و انتظار می‌رود که گرانش زمین مسیر آن را هنگام نزدیک شدن به سیاره تغییر می‌دهد. با این وجود پس از عبور پنجشنبه بعد از ظهر، این سیارک مسیر خود را به دور خورشید ادامه می‌دهد و بار دیگر در سال ۲۰۴۱ از فاصله دورتری از کنار زمین گذر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: «نقشه راه بازگشت انسان به ماه»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…