فرش را اشتباه پهن نکنید!

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پهن کردن فرش در خانه اصول و روش خاصی دارد که اگر رعایت شود دکوراسیون شیک تر و زیباتر به نظر می‌رسد.
اصول پهن کردن فرش

فرش پهن کردن هم قوانینی دارد

فرش و قالی در دکوراسیون خانه حرف اول را می‌زند. اما انتخاب فرش مناسب فقط منحصر به رنگ و طرح آن نیست. باید بدانید فرشی که می‌خرید را کجا و چگونه پهن کنید. یکی از قوانین استفاده از فرش و قالی در خانه این است که به قدری بزرگ باشد تا زیر پایه‌های مبل، صندلی یا کاناپه قرار بگیرد. یعنی این‌که مبل را روی فرش بگذاریم. اما این قانون همیشه هم جواب نمی‌دهد و باید روش‌های مختلف را امتحان کرد. در این نوشتار از مجله دلتا اصول پهن کردن فرش را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.  

پایه‌های جلوی مبل روی فرش و پایه‌های عقب روی زمین باشند

این ‌ترفند در بیش‌تر مکان‌ها کاربرد دارد. به‌این‌ترتیب، می‌توانید قاعده قرارگیری مبل روی فرش را رعایت و فاصله مبل‌ها را نیز از هم زیاد کنید.

پهن کردن فرش

تعدادی از پایه‌های مبل روی قالی باشند

بعضی مواقع بهتر است چهارپایه‌های صندلی‌ها و پایه‌های جلوی مبل روی فرش و پایه‌های عقب مبل یا کاناپه روی زمین باشند. با این کار می‌توانید فضای اتاق را به‌اندازه دل‌خواه باز یا بسته کنید. در ضمن، این کار باعث ایجاد کنتراست با کف‌پوش نیز می‌شود.

فرش

هر چهارپایه روی قالی

این عامل به ‌اندزه فرش یا قالی بستگی دارد. وقتی قالی بزرگ است و می‌توان همه مبل‌ها و صندلی‌ها را روی آن قرار داد، نیازی نیست دوپایه روی زمین و دو پایه روی فرش باشد؛ هر چهارپایه مبلمان را روی فرش قرار دهید.

هیچ پایه‌ای روی قالی نباشد

اگر به استفاده از قالیچه‌های کوچک با طرح‌های برجسته تمایل دارید، بهتر است مبلمان را در اطراف قالی بچینید و هیچ کدام از پایه‌های آن‌ها روی قالی نباشد. این کار باعث می‌شود تا قالیچه بیش‌تر خودش را نشان بدهد.

فاصله از لبه‌های دیوار

این قانون سال‌ها است که در بیش‌تر خانه‌ها رعایت می‌شود. فرش را طوری در اتاق پهن کنید که از اطراف دست‌کم ۴۵ تا ۵۰ سانتی‌متر با دیوار فاصله داشته باشد. این قانون را در فضاهای کوچک هم می‌توانید اجرا کنید و فقط باید ۵۰ سانتی‌متر را مثلا به ۲۰ سانتی‌متر کاهش دهید. اتفاقا این طرح در فضاهای کوچک بیش‌تر خودنمایی می‌کند.

فرش مناسب دکوراسیون

همه اتاق را با فرش پر نکنید

برای این‌که فضای شیک‌تری داشته باشید، باید بین دیوار و فرش فاصله باشد. یعنی فرش باید حداقل چند سانتی‌متر کوچک‌تر از متراژ اتاق باشد تا کمی از زمین و کف‌پوش هم دیده شود.

فرش اتاق‌خواب 

برای این‌که تخت و اتاق‌خواب بسیار شیک‌تر به نظر برسند بهتر است فرشی برای آن انتخاب کنید که از اطراف حدود ۳۰ تا ۴۵ سانتی‌متر بزرگ‌تر از اندزه تخت باشد. البته با توجه به‌ اندازه اتاق و تخت می‌توانید این اندازه را بزرگ‌تر کنید. اما کم‌تر از این اندازه به‌هیچ‌وجه خوب نیست، زیرا باعث می‌شود تا همه فرش زیر تخت برود و اصلا دیده نشود.

پهن کردن مناسب فرش

فرش ناهارخوری 

فرشی برای زیر میز ناهارخوری انتخاب کنید که از عرض میز و صندلی‌ها بزرگ‌تر باشد و از هر طرف دست‌کم ۶۰ سانتی‌متر بیرون بزند. به‌این‌ترتیب، حتی وقتی صندلی عقب کشیده می‌شود همه پایه‌های صندلی‌ها روی فرش قرار دارند.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “فرش سالن پذیرایی؛ کلیدی‌ترین عنصر خانه” را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ مهر ۱۳۹۹ در ۹:۵۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ مهر ۱۳۹۹ در ۰:۲۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…