نگاه مطبوعات – خانه‌های کلنگی ٣٣ درصد گران شد

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

«خانه‌های کلنگی ٣٣ درصد گران شد»، خبری است که در روزنامه عصر اقتصاد به چاپ رسیده است . در این خبر می خوانیم :
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، متوسط قیمت فروش یک مترمربع زمین خانه‎های کلنگی معامله شده در بهار ۹۷ در  شهر تهران ۶١٧۵۶ هزار ریال با میانگین مساحت ٢۵٩ مترمربع بوده است. این میزان نسبت به فصل گذشته  ٣.١ درصد و نسبت به فصل مشابه پارسال ٣٣.٧ درصد افزایش داشته ‌است.

در روزنامه جهان صنعت خبری با عنوان « بیشترین تقاضا برای خانه‌های ۲۰۰ میلیون تومانی » منتشر شده که در این خبر آمده است :
دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی اعلام کرد: در تیرماه امسال بیشترین استقبال خریداران مسکن از واحدهای مسکونی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی بوده است‌.

خانه‎های کلنگی

 در تیرماه امسال، متوسط یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی آپارتمانی معامله شده ۶ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان بود که نسبت به خردادماه ۷/۷ درصد و نسبت به تیرماه سال گذشته ۹/۵۳ درصد افزایش داشته است‌.

روزنامه دنیای اقتصاد در شماره امروز مطلبی با عنوان «علامت اضطرار در بازار اجاره» چاپ کرده است . دنیای اقتصاد می‎نویسد:
آمارهای رسمی از معاملات ملک نشان می‌دهد اگرچه به لحاظ میزان رشد قیمت مسکن و اجاره‌بها، خریداران با فشار بیشتری نسبت به اجاره‌نشین‌ها روبه ‌رو هستند اما تمرکز معاملات اجاره بر واحدهای کوچک‌تر و قدیمی‌تر، شرایط اضطرار در بازار اجاره را علامت می‌دهد .

و درنهایت، روزنامه آرمان در مطلبی به « مشکل اصلی بازار مسکن چیست؟» می‎پردازد و می‎نویسد:
خانه‌های‎خالی پدیده‌ای است که در بسیاری از کشورها اعم از توسعه‌یافته و در حال توسعه وجود دارد. در ایران نیز این معضل در حد معقول ۱۰ درصد است . اما کسانی که از آن به عنوان اصلی‌ترین بحران بازار مسکن یاد می‌کنند، در واقع خواسته یا ناخواسته به مردم و مسئولان آدرس غلط می‌دهند.

باید توجه داشت که امروز بسیاری از متقاضیان مسکن خواهان واحدهای کوچک و متوسط‌متراژ هستند، اما خانه‌های‎خالی اغلب لوکس و میلیاردی هستند. بهتر است دولت تولید را بهبود بخشد و با شناسایی بازار هدف، انبوه‌سازان را به ساخت واحدهای کوچک و متوسط تشویق کند تا مشکل اصلی مسکن حل شود.

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…