سیستم لرزه‌نگار اندروید و تشخیص زود هنگام زلزله

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در پی زلزله 4.5 ریشتری در کالیفرنیا سیستم لرزه‌نگار اندروید گوگل عملکرد موفقیت آمیزی از خود نشان داد و توانست بر اساس لرزه‌های اولیه نواحی تحت تاثیر احتمالی را پیش‌بینی کرده و هشدارهایی را به کاربران اعلام کند.
سیستم لرزه‌نگار اندروید

تشخیص زودهنگام زلزله ۴.۵ ریشتری توسط سیستم لرزه‌نگار اندروید

خرداد ماه امسال خبرهایی در مورد سیستم لرزه‌نگار اندروید گوگل روی دستگاه‌‌های هوشمند اندرویدی منتشر شده بود. در آن زمان گوگل اعلام کرد این سیستم می‌تواند دستگاه‌های اندرویدی را به لرزه‌نگارهای کوچکی تبدیل کند که پیش از وقوع زلزله اصلی، به صورت زود هنگام وقوع حادثه را اطلاع رسانی می‌کند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا با عملکرد سیستم لرزه‌نگار اندروید طی زلزله اخیر آشنا شوید.

سیستم لرزه‌نگار اندروید گوگل

این سیستم توانست از آزمایش اولیه سربلند بیرون آید. «دیو بروک» معاون ارشد مهندسی اندروید در گوگل با انتشار ویدیویی در توئیتر، لحظاتی بعد از زلزله لس آنجلس و مناطق درگیر با زلزله را به تصویر کشید. در ویدیو، ابتدا نقاط زرد رنگی مربوط به امواج P دیده می‌شود و سپس امواج S‌ با رنگ قرمز قابل مشاهده است.

دایره‌های متحدالمرکز، مکان‌های هستند که تحت تاثیر امواج P و S‌ قرار می‌گیرند. پیشتر نیز در گزارش دیگری عملکرد سیستم به صورت کامل توضیح داده شد: «شتاب سنج موجود در گوشی‌های هوشمند امروزی قادر به تشخیص امواج اولیه زلزله هستند. در صورت بروز زلزله، گوشی هوشمند می‌تواند موقعیت مکان محل وقوع را به سرور تشخیص زمین لرزه گوگل ارسال کند. این داده‌ها شامل کد پستی یا آدرس دقیق کاربر نمی‌شوند»

نقشه سیستم لرزه‌نگار اندروید در کالیفرنیا

این داده‌ها در زمان واقعی جمع آوری می‌شوند. البته گوگل هنوز از این سیستم برای اعلام هشدار زلزله استفاده نمی‌کند و در عوض هشدارها بخش جستجو به کاربران اعلام می‌کند.خرداد ماه نیز گفته شد که گوگل برای نخستین بار وارد همکاری با «سازمان زمین شناسی ایالات متحده» موسوم به (USGS) شده است تا بتواند هشدارهای زلزله را از طریق سیستم «ShakeAlert» مربوط به سازمان زمین شناسی آمریکا برای دستگاه‌های اندوریدی فعال در کالیفرنیا ارسال کند.

بی‌شک نصب چنین سیستم‌هایی هزینه‌های بسیار بالایی دارند ولی می‌توانند به نقطه عطفی در هشدار زودهنگام زلزله تبدیل شوند و در نهایت از مرگ بسیاری در جریان چنین حوادث طبیعی جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بدانید: هنگام زلزله چطور و کجا پناه بگیریم؟ 

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ در ۸:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…