ایده‌هایی برای نورپردازی اتاق خواب

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لازمه هر اتاقی، نورپردازی مناسب است و این قاعده در ارتباط با اتاق خواب نیز صدق می‌کند.
ایده‌ نورپردازی اتاق خواب

هنگامی که صحبت از اصول طراحی دکوراسیون اتاق‌خواب می‌شود، بسیاری از افراد اهمیت نورپردازی آن را از یاد می‌برند؛ چراکه در هیجان انتخاب تخت خواب و مبلمان و همچنین استفاده از یک تم رنگی جذاب غرق می‌شوند. اما باید توجه داشت که برای جلوه بهتر تمامی این موارد، نور مناسب اولین و ضروری‌ترین گزینه است. همچنین عواملی همچون نورپردازی و وسایل تزیینی و… هر کدام از عواملی است که برای ایده‌ نورپردازی اتاق خواب استفاده می‌شوند. از این‌رو در این نوشتار از مجله دلتا با چندین ایده‌ نورپردازی اتاق خواب آشنا می‌شوید که به کمک آن‌ها می‌توانید ضمن ایجاد ترکیب‌های رنگی جذاب، محیطی آرام‌بخش برای خود ایجاد کنید.

ترکیبی از منابع نوری مختلف

از اهمیت منابع مختلف نور در دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک غافل نشوید. اگر اتاق خواب شما خیلی کوچک است، تنها به یک منبع نوری احتیاج دارید. در غیر این صورت باید ترکیبی از منابع نوری مختلف را برای نورپردازی اتاق‌خواب خود استفاده کنید. ترکیب‌های مختلفی از لامپ‌های کنار تخت، لامپ‌های ایستاده و لامپ‌های سقفی که برای مطالعه در شب، تعویض لباس و ریلکس شدن بسیار مناسب هستند و می‌توانند محیطی مناسب در اتاق خواب پدید آورند.

ایده‌ اتاق خواب

چراغ‌های توکار

یکی از ساده‌ترین راه‌های ایجاد نورپردازی شیک در فضای اتاق خواب، استفاده از چراغ‌های سقفی به جای کاربرد آباژور است. چراغ‌های توکار ایده بسیار مناسبی برای ایجاد یک نور ملایم و استاندارد در شب است و می‌تواند در زیبا کردن فضای اتاق نیز موثر باشد.

لوستر‌های کریستالی

جلوه‌ای که لوسترهای کریستالی ایجاد می‌کند قابل مقایسه با هیچ منبع نوری در اتاق خواب نیست؛ این لوسترهای بسیار زیبا فضای اتاق خواب را بسیار جذاب خواهند کرد.

چراغ خواب دیوارکوب‌

استفاده از دیوارکوب‌ها و چراغ‌های دیواری، یکی از بهترین کارها برای استفاده بهینه از فضاست؛ برخی از این دیوارکوب‌ها، دارای بازوی قابل تنظیم است و می‌توانید هنگام مطالعه، آن‌ها را به راحتی تنظیم کرده و نور مناسبی را فراهم کنید.

ایده‌ نورپردازی اتاق

لامپ‌های رشته‌ای در اتاق خواب

درست است که اغلب از چراغ‌های رشته‌ای، در اتاق‌نشیمن و آشپزخانه استفاده می‌شود، اما این بدان معنی نیست که این چراغ‌ها در اتاق خواب جایگاهی نخواهند داشت؛ زیرا این چراغ‌ها در اتاق خواب، یک فضای دلنشین را ایجاد می‌کنند.

طراحی قرینه

هر اتاق خواب نیاز به یک لامپ کنار تخت‌خواب دارد. شما می‌توانید با انتخاب لامپ‌های مشابه در دوطرف آن، جلوه‌ای زیبا به اتاق خود ببخشید. بهتر است سایز این لامپ‌ها و منابع نوری یکسان باشد تا سبب آشفتگی در نور اتاق نشود.

ایده‌ نور اتاق خواب

آباژور‌های تکی

به جای استفاده از یک چراغ‌خواب خسته‌کننده و بی‌روح، می‌توانید از آباژورهایی جذاب و تکی استفاده کنید. برای مثال آباژور و چراغ خواب‌هایی با طرح جغد یا طراحی برجسته از یک اسب یا حتی یک صدف زیبا!

چراغ‌های شیشه‌ ای کلاسیک

چراغ‌های سقفی با روکش شیشه‌ای امکان پخش نور زیاد در اتاق را فراهم می‌سازد؛ بخصوص زمانی که بخواهید در شب مطالعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های بیشتری برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب چیدمان اتاق خواب کوچک و کم هزینه سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…