چیدمان قاب روی دیوار

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نصب قاب روی دیوار قانون خاصی ندارد؛ اما نکات و روش‌ها، ایده‌هایی برای طراحی بهتر چیدمان قاب‌ها به ما می‌دهد.
چیدمان قاب روی دیوار

نصب و چیدمان قاب روی دیوار و انتخاب شکل و حالت مناسب آن در دکوراسیون داخلی هنر مهمی است. بی‌اغراق می‌توان گفت که عده کمی از افراد هستند که سلیقه و درک درستی از نصب قاب‌های مناسب روی دیوار دارند. در این نوشتار از مجله دلتا روش‌های مناسب نصب و چیدمان قاب روی دیوار برای داشتن فضایی زیبا گفته شده است.

قرار دادن قاب بالای مبل

یکی از نکات رایج در استفاده از تصاویر و تابلوهای مختلف روی دیوار این است که قاب را طوری روی دیوار بگذارید که همه افراد با قدی متوسط بتوانند دید خوبی به آن داشته باشند؛ یعنی زاویه دید افراد نسبت به قاب، طوری باشد که برای تماشای آن نیازی به بلند کردن سر به‌ سمت بالای دیوار یا پایین ‌گرفتن سر برای داشتن دیدی دقیق به تصویر نباشد.

پس اگر می‌خواهید قابی را روی دیوار اتاق نشیمن یا پذیرایی نصب کنید، باید آن را کمی بالاتر از مبل نصب کنید. کاناپه بزرگ، تراز مناسبی برای نصب قاب است؛ یعنی می‌توانید قاب را بالای همان کاناپه بزرگ با کمی فاصله از آن نصب کنید.

نصب قاب

استفاده از ایده قاب‌های موازی

کنار هم گذاشتن قاب‌ها به شکل موازی ایده خوبی است. زمانی که چند قاب هم‌اندازه دارید با قرار دادن آن‌ها به موازات هم و ایجاد یک مربع یا مستطیل بزرگ از آن‌ها در کنار یکدیگر، به نظم و نمای زیبایی می‌رسید. پس تعداد قاب‌ها را زوج انتخاب کنید و آن‌ها را با اندکی فاصله در کنار یکدیگر قرار دهید.

قاب روی دیوار

در نظر گرفتن نقاط کانونی و نصب قاب‌های مختلف

یکی دیگر از روش‌های نصب قاب، گذاشتن قاب‌هایی با طرح‌ها و شکل‌های مختلف و اندازه‌های گوناگون در کنار یکدیگر است. اما در این مورد باید سعی کنید قاب‌های شاخص‌تر را در مرکز دیوار قرار دهید و بقیه قاب‌ها را در اطراف آن بگذارید.

مثلا قابی با اندازه بزرگتر را در مرکز دیوار و قاب‌های کوچکتر را دور آن نصب کنید. اگر ارتباطی معنادار میان قاب‌های مختلف روی دیوار باشد، مجموعه‌ای که طراحی می‌کنید، جذاب‌تر خواهد شد؛ مثلا اگر  میان قاب و تصویر َآن هماهنگی وجود داشته باشد، دیوار زیباتری خواهید داشت.

نصب قاب روی دیوار

کنار هم قرار دادن تصادفی و بی‌نظم قاب‌ها

یادتان باشد که گاهی‌ وجود نوعی بی‌نظمی در چیدمان قاب‌ها می‌تواند ایده خوبی برای نصب قاب‌ها باشد؛ مثلا اگر چندین قاب بزرگ و کوچک دارید که از نظر محتوا به هم شباهت دارند، امکان چیدن آن‌ها به شکل تصادفی در کنار یکدیگر می‌تواند منظره زیبایی روی دیوار به وجود بیاورد. مثلا قاب‌هایی را که در اندازه‌های مختلف از اعضای خانواده و عکس‌های خانوادگی دارید، می‌توانید روی یک شلف بگذارید و ترکیبی دیدنی ایجاد کنید.

نصب سه قاب در کنار هم

اگر تعدادی قاب دارید که عددشان فرد است، بهترین ایده در این مواقع، گذاشتن قاب‌ها در کنار یکدیگر با فاصله‌ای اندک در ردیفی افقی است. در این سبک از نصب قاب، بهتر است اندازه‌ قاب‌ها شبیه یکدیگر باشند.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار ترفندهای چیدمان مبلمان راحتی را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۰:۱۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ مهر ۱۳۹۹ در ۰:۴۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…