تبدیل خانه مسکونی به اداره (+تصاویر)

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معماری مدرن باعث شده است که حتی از خانه های فرسوده و یا غیر قابل استفاده نیز بتوان بهره برد.
خانه مسکونی

خانه مسکونی با دیوارهای متحرک که قابلیت تغییر بر اساس نیازهای ساکنان را داشته باشد و به راحتی به یک ساختمان اداری تبدیل شود شاید کمی دور از تصور باشد اما این روزها به دلیل کوچکی و البته گرانی ملک، بسیاری از معماران و متخصصان ساختمانی و طراحان دکوراسیون، با ایده‌هایی نو وارد عرصه تازه‌ای از تکنولوژی شده‌اند.

خانه مسکونی

به گزارش مجله دلتا، معماران شرکت «دات آرشیتکز» با استفاده از معماری هوشمندانه، یک خانه ۳۰ متر مربعی با قابلیت جابه‌جایی دیوارها در پایتخت چین طراحی کردند.

این خانه مسکونی که در محله قدیم «هاتونگ» در پکن واقع است، ابتدا از یک بنای ۳۰ متر مربعی و حیاطی کوچک تشکیل شده بود که به دلیل نامناسب بودن ساختار ساختمانی، با سبک زندگی امروز همخوانی نداشت. در واقع معماری قدیمی این بنا، محدودیت‌هایی برای ساکنان آن به همراه داشت.

بنابراین به خواست صاحبخانه و به سفارش شرکت‌ والی (whaley)  طراحان «دات‌آرشیتکز» تصمیم گرفتند با هوشمندسازی این خانه کوچک، آن را بر اساس سبک زندگی مدرن طراحی کنند.

بدین ترتیب معماران ابتدا تمام دیوارهای داخلی خانه مسکونی و همچنین سقف کهنه را برداشتند، سپس با قرار دادن دو ماژول متحرک و یک ماژول ثابت زیر سقف، چهار طرح قابل تغییر برای خانه ایجاد کردند تا ساکنان بر اساس نیاز و سلیقه خود شکل فضای داخلی را تغییر دهند.

دکوراسیون داخلی

اما بخش جالب‌تر این طراحی، چندکاربردی بودن این بنا است. این ساختمان به گونه‌ای طراحی شده که قابلیت تبدیل شدن به ساختمان اداری را دارد و ساکنان می‌توانند در آغاز روز، تنها با چند حرکت و جابه‎جایی دیوارها، خانه سه‌تخته خود را به یک محیط کار تبدیل کنند.

معماری محیط کار

از دیگر بخشهای جالب این خانه همچنین می‌توان به  دکوراسیون داخلی آن اشاره کرد که طراحان تلاش کرده‌اند در کمترین فضا بیشترین امکانات را جانمایی و هوشمندسازی کنند.

در واقع آنها با استفاده از وسایل چند منظوره مانند تخت تاشو به فضای داخلی وسعت بیشتری بخشیدند و جالب آنکه جابه‌جایی ماژولها، توسط یک تلویزیون هوشمند تنظیم می شود. البته این تلویزیون کاربردهای دیگری نیز دارد. ساکنان خانه می‌توانند مدل نور پرده ها، زنگ هشدار و لوازم خانه را نیز بر اساس سلیقه خود  تغییر دهند.

دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…