خریداران مسکن تا آبان صبر کنند

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

خریداران مسکن تا آبان صبر کنند. بنا به گفته‌ی یک کارشناس مسکن بعد از آبان قیمت‌ خانه کاهش پیدا می‌کند. این تحلیل با توجه به نوسانات بازار ارز و جهش ناگهانی قیمت مسکن صورت گرفته و با در نظر گرفتن اینکه قدرت خرید برای اقشار متوسط و پایین کمتر شده است، آینده‌ی بازار مسکن را پیش‌بینی می‌کند.

به گزارش مجله‌ی دلتا و به نقل از تجارت نیوز یک کارشناس بازار مسکن پیش‌بینی کرده است قیمت مسکن تا آغاز دور بعدی تحریم‌ها افت خواهد کرد. چون با توجه به افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ها عملا دیگر کسی قدرت خرید خانه را نخواهد داشت و کمتر کسی برای خرید اقدام می‌کند. در نتیجه ناگزیر قیمت‌ها افت خواهد کرد.

خرید مسکن گرانی خانه

فرهاد بیضایی درباره‌ی تاثیرپذیری مسکن از تحریم‌های غرب علیه ایران، گفته است: « بازار خرید و فروش مسکن در بعضی مناطق حتی افزایش ۵۰ درصدی قیمت‌ها را هم تجربه کرده است. اما به نظر می‌رسد این افزایش قیمت‌ها تا آبان ماه که آغاز دور بعدی تحریم‌های غرب علیه ایران است، ادامه داشته باشد.»

بیضایی درباره‌ی رشد مجدد قیمت‌ها نیز گفت: «احتمال دارد افزایش قیمتی که در تابستان امسال اعمال شد، در نیمه‌ی دوم سال جاری نیز تداوم داشته باشد. با این حال در فصل پاییز و زمستان میزان تقاضا کاهش می‌یابد و قیمت خانه نیز در این بازه‌ی زمانی افت خواهد کرد.»

وی افزود: «بعضی بانک‌ها به افزایش قیمت دامن می‌زنند. چون بانک‌ها ذی‌نفع‌ترین بخش کشور در حوزه مسکن هستند و افزایش قیمت آن باعث می‌شود از وضعیت قرمز کنونی خارج شوند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…