سلولیت و روش‌های درمان

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سلولیت(cellulite) به حالتی گفته می‌شود که در آن روی سطح پوست برآمدگی‌ها و گودی‌هایی ظاهر می‌شوند که با نام‌های پوست پرتقالی یا حفره‌های پنیری نیز شناخته می‌شود.
درمان سلولیت

سلولیت چیست؟

سلولیت چرا به وجود می‌آید، آیا راهی برای درمان سلولیت‌ های پوست وجود دارد؟ در این مطلب از مجله دلتا به این سوالات جواب خواهیم داد.

سلولیت چیست؟

سلولیت هم می‌تواند در مردان و هم در زنان دیده شود، اما این عارضه بیشتر زنان را تهدید می‌کند و آن هم به دلیل توزیع متفاوت چربی، ماهیچه و بافت همبند در بدن آنان است. بین ۸۰ تا ۹۰ درصد زنان، در مقطعی از زندگی خود سلولیت را تجربه می‌کنند.

سلولیت چیست

علائم سلولیت

سلولیت پوست شما را ناهموار می‌کند. در صورتی که سلولیت خفیف داشته باشید، می‌توانید ناهمواری‌های پوستی خود را با فشار دادن و گرفتن ناحیه مبتلا به سلولیت (مانند ران‌ها) در دست، مشاهده کنید. اگر سلولیت به صورت شدید در پوست شما اتفاق بیفتد، سطح پوستتان به صورت گره خورده با گودی‌ها و ناهمواری‌های واضح در خواهد آمد.

سلولیت بیشتر در دور ران‌ دیده می‌شود، اما می‌تواند در نواحی دیگری مانند سینه، زیر شکم و بالای بازوها نیز ایجاد شود.

چه زمان برای درمان سلولیت به پزشک مراجعه کنیم؟

از آنجایی که وجود سلولیت، تهدیدی برای سلامت بدن محسوب نمی‌شود، درمان آن واجب نیست، اما در صورتی که به دلیل ظاهر نامناسب، قصد درمان آن را دارید، می‌توانید در این زمینه با پزشک خانواده یا پزشک متخصص پوست یا جراحی پلاستیک مشورت کنید.

روش‌های درمان سلولیت

برای درمان سلولیت روش‌هایی وجود دارد که در ادامه درباره هر کدام صحبت خواهیم کرد.

درمان سلولیت با ورزش صحیح

یکی از بهترین روش‌های درمان سلولیت، ورزش کردن است. این کار باعث از بین رفتن سلولیت و ناپدید شدن آن نمی‌شود. برای انجام این روش، سه کار اصلی را در برنامه خود اضافه کنید: رژیم غذایی سالم، ورزش هوازی و حرکاتی که توان عضلانی شما را افزایش می‌دهند.

درمان سلولیت با خوردن غذاهای خام

سعی کنید در رژیم غذایی خود به جای غذاهای پرکالری و غیر مفید، فیبر (موجود در غلات، میوه‌ و سبزیجات) بیشتری قرار دهید.

علت سلولیت

درمان سلولیت با کاهش وزن

همانطور که اشاره شد، بدن شما چه چاق باشد چه لاغر می‌تواند سلولیت داشته باشد، اما اضافه وزن باعث دیده شدن بیشتر سلولیت و به چشم آمدن آن خواهد شد. در صورتی که اضافه وزن دارید، بهترین درمان خانگی برای شما این است که مقداری از وزن خود بکاهید.

از بین بردن سلولیت با ترک سیگار

هر پکی که به سیگار زده می‌شود، روی خونی که به پوستتان می‌رسد تاثیرگذار است. سیگار کشیدن باعث نازک شدن پوست بدن و افتادگی آن می‌شود. مصرف سیگار، سلولیت ناحیه بازو، ران و باسن را بیشتر نمایان خواهد کرد.

سلولیت

درمان سلولیت با ماساژ

یکی از راهکارهایی که می‌توانید برای بهبود سلولیت خود در نظر بگیرید، این است که روزی چند دقیقه منطقه مورد نظر را به صورت محکم مالش دهید؛ بهتر است این کار را زیر دوش یا پس از استفاده از لوسیون انجام دهید. ماساژ دادن باعث بهبود جریان خون شده و مایعات اضافی آن را از بین می‌برد که همین امر باعث می‌شود تا ناهموار‌ی‌های پوست شما برای مدتی کمتر دیده شود.

درمان سلولیت با استفاده از کرم رتینول

هنگامی که قصد خرید کرم سفت کننده برای پوست خود را دارید، دنبال کلمه رتینول باشید. استفاده از این محصول –مانند سایر محصولات- نمی‌تواند سلولیت شما را درمان کند، اما به بهبود پوست و بافت آن کمک می‌کند.

برنزه کردن پوست

در صورتی که پوستتان روشن است، برنزه کردن پوست می‌تواند در بهبود ظاهر سلولیت به شما کمک کند زیرا ناهمواری‌های پوست روشن، نسبت به پوست‌های تیره بسیار واضح‌تر دیده می‌شود. برای انجام این کار، ابتدا از اسکراب بدن استفاده کنید، سپس در منطقه دارای سلولیت، لوسیون برنزه کننده بمالید.

سلولیت پوست

درمان سلولیت با لیپوماساژ

روش لیپوماساژ که در آن از یک دستگاه برای مکش و ماساژ پوست استفاده می‌شود، یک روش تایید شده برای درمان سلولیت است اما مقداری هزینه‌بر خواهد بود. این روش ممکن است در جلسات متعددی انجام شود. لیپوماساژ قابلیت بازگشت دارد، مگر اینکه به صورت مداوم آن را انجام دهید.

درمان سلولیت با لیزر و RF

در روش لیزر و RF، که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مورد تایید قرار گرفته است، پوست شما در معرض حرارت بالا قرار گرفته و در کنار آن مکش و ماساژ نیز وجود دارد. این روش درمان در بعضی موارد می‌تواند ناهمواری‌های پوست شما را به مدت شش ماه یا بیشتر از بین ببرد. این روش با هیچ گونه دردی همراه نیست، اما هزینه‌بر بوده و ممکن است به چندین جلسه نیاز داشته باشد.

لیزر پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…