سالاد سزار، سالاد محبوب و پر خواص

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کالری سالاد سزار به ازای هر ۱۰۰ گرم تقریبا برابر با ۴۰۰ کالری است؛ بنابراین با وجود سالم و خوشمزه بودن نمی‌توان آن را سالادی سبک و کم کالری دانست.
سالاد سزار

خواص سالاد سزار

محبوبترین سالاد‌های امروزی سالاد سزار است. شکی نیست که سالاد تهیه شده با مرغ کباب شده و کاهو بسیار سالم و البته سبک است. اما واقعیت این است که داخل این سالاد خوشمزه تکه‌های نان تست سرخ شده، روغن، پنیر پارمسان و سس نیز وجود دارد بنابراین با وجود سالم و خوشمزه بودن نمی‌توان آن را سالادی سبک و کم کالری دانست. در ادامه این مطلب بیشتر با کالری سالاد سزار و ارزش غذایی آن آشنا خواهید شد؛ پس با مجله دلتا همراه شوید.

سالاد رژیمی

باعث افزایش انرژی می‌شود

سالاد سزار حاوی خوراکی‌های عالی مانند تخم مرغ، پنیر پارمزان و روغن زیتون است که همه این مواد در افزایش انرژی بدن نقش دارند. همچنین در این مواد پروتئین لازم برای بدن وجود دارد.

سلامت دستگاه گوارش را ارتقا می‌بخشد

فایده دیگری که این سالاد برای بدن دارد این است که می‌تواند سلامت دستگاه گوارش را تقویت کند. این امر به دلیل وجود فیبر موجود در مواد تشکیل دهنده سالاد مانند کاهو است. در واقع ۱.۶ گرم فیبر در هر وعده سالاد سزار برای شما فراهم می‌شود که با داشتن این فیبر به تعادل قند خون، پایین آوردن سطح کلسترول و پیشگیری از یبوست در بدن کمک می‌شود. به علاوه، از عفونت روده و انواع خاصی از سرطان پیشگیری می‌کند.

غذای رژیمی

منبع دو ویتامین A و C

در واقع با مصرف یک وعده از این سالاد می‌توانید ۶۰ ٪ از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A و ۲۳ ٪ از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را دریافت کنید. ویتامین A در کاهش خطر دژنراسیون ماکولار نقش مهمی ایفا می‌کند و ویتامین C با حفاظت از بدن در برابر ویروس‌ها، باکتری‌ها و سایر پاتوژن‌های بد به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. پس با مصرف این سالاد سیستم ایمنی بدن تقویت شده و بدن شما از خطرات بیماری‌ها دور خواهد شد.

سالاد

فولات، منیزیم و پتاسیم را تامین می‌کند

ویتامین B۹ که بیشتر تحت عنوان فولات یا فولیک اسید شناخته می‌شود نیز توسط این سالاد تامین می‌شود. در نتیجه استفاده از سالاد سزار به حمایت از تقسیم سلولی، تولید DNA و مواد ژنتیکی کمک می‌کند. خواص مصرف فولات عبارتند از: کاهش خطر نقص‌های مادرزادی، کاهش خطر ابتلا به افسردگی و حفظ سلامت قلب.
با مصرف منیزیم نیز می‌توانید به بهبود عملکرد آنزیم‌ها و شل‌کردن عضلات بدن کمک کنید. به علاوه، منیزیم در کنار کلسیم به ساخت بافت‌های بدن نیز کمک می‌کنند.
برآورده شدن پتاسیم بدن نیز جز فواید بزرگ سالاد سزار است. پتاسیم توانایی پشتیبانی از عملکرد عصب را دارد و به عضلات شما کمک می‌کند تا به طور طبیعی منقبض شوند. پتاسیم همچنین سلول‌ها را به حرکت و استفاده از مواد مغذی به طور موثر تحریک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…