رفع قناسی دیوار با چند ترفند ساده

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیوارهای فرورفته برخلاف تصور رایج، امکان ایجاد فضاسازی‌های خلاقانه و کاربردی را به شما می‌دهند و می‌توانند از فضایی بلااستفاده به بخش محبوب و جالب خانه تبدیل شوند.
پوشاندن فرورفتگی ها

شاید برای شما هم پیش آمده است در فضای کار یا زندگی خود با فرورفتگی‌ها یا برجستگی‌هایی روی سطح دیوار مواجه شوید، این برجستگی‌ و فرورفتگی‌ها که معمولا ستون‌ها و فضای بین ستون‌ها را تشکیل می‌دهند، براساس ستون‌گذاری نامطلوب یا باتوجه به نیاز فضا به ستون اضافه، ایجاد می‌شود که غالبا این فضا را در طراحی دکوراسیون داخلی می‌توان تبدیل به فضاهای کاربردی و نقطه عطف طراحی تبدیل کرد. به همین منظور در این نوشتار از دلتامگ می‌خواهیم شما را با ایده‌های پوشاندن فرورفتگی‌های روی دیوار آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

پوشاندن فرورفتگی‌های کوچک دیوار

طاقچه‌ها به عنوان یکی از فرورفتگی‌های دکوراتیو و کاربردی در معماری‌های گذشته ایرانی به شمار می‌روند، اما در معماری امروزی حضور چنین طاقچه‌هایی درفضای داخلی ممکن است با سبک و سیاق دکوراسیون همخوانی نداشته باشد، اما می‌توانید به سادگی با کمی خلاقیت مثل نورپردازی و نصب تابلو، این فرورفتگی‌ها را تبدیل به نقطه عطف دکوراسیون داخلی کنید و ظاهر منحصر به فردی به آن ببخشید.

پوشاندن فرورفتگی‌ دیوار

پوشاندن فرورفتگی دیوار ورودی

برای پوشاندن فرورفتگی دیوار ورودی یا راهروها می‌توانید از ایده کمددیواری استفاده کنید! با این روش می‌توانید به سادگی فضایی برای نظم‌دهی لوازم و وسایل ایجاد کنید. توجه داشته باشید که برای این منظور می‌توانید خلاقانه‌تر عمل کنید و تمام فضای فرورفتگی را تبدیل به کمد نکنید؛ به طور مثال بخشی از فرورفتگی را تبدیل به کمد و قسمت بالای آن را تبدیل به فضای دکوری کنید و ظاهر ویژه‌ای به ورودی و راهروهای خود ببخشید.

تبدیل فرورفتگی دیوار به بوفه

یکی از جزییاتی که از گذشته در فضای نشیمن خانه‌های ایرانی محبوب بوده، ویترین و بوفه است. شما هم می‌توانید فرورفتگی دیوار را به ویترین یا بوفه تبدیل کنید؛ برای این منظور کافی است از یک متخصص کمک بخواهید تا در فضای فرورفته دیوار بوفه‌ای را ایجاد کند تا علاوه بر پوشاندن فرورفتگی دیوار یک ویترین جذاب در دکوراسیون داخلی داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  ۶ ترند دکوراسیون داخلی منزل در سال ۲۰۲۴

پوشاندن فرورفتگی‌های دیوار

تبدیل فرورفتگی‌های دیوار به فضای نشیمن

اگر فرورفتگی‌های دیوار خانه در فضایی مانند فضای نشیمن یا اتاق‌خواب قرار دارد، می‌توانید آن را به نشیمن‌های دنج و جمع و جور تبدیل کنید و ظاهر متفاوتی به آن‌ها ببخشید. برای این منظور کافی است فضای فرورفتگی را تا ارتفاع مشخصی پر و با کوسن‌های تزیینی فضای دنجی را برای خود ایجاد کنید. می‌توانید با قرار دادن شلف‌های تزیینی در این فرورفتگی‌ها ظاهر مستقل‌تری به این فضا ببخشید و از داشتن آن در دکوراسیون داخلی لذت ببرید.

فرورفتگی‌های دیوار

پوشاندن فرورفتگی‌های دیوار نشیمن

راه حل دیگر پوشاندن فرورفتگی‌های دیوار فضای نشیمن با استفاده از شلف‌ است که می‌توانید با کمک آنها این فضا را با چند المان دکوری یا عناصر کاربردی مثل آباژور به فضای دکوراتیو و جذاب دکوراسیون داخلی تبدیل و اگر اهل مطالعه هستید و کتاب‌های زیادی دارید می‌توانید از آن به عنوان کتابخانه استفاده کنید و به کتاب‌ها نظم ببخشید.

فرورفتگی‌های روی دیوار

پوشاندن فرو رفتگی‌های دیوار آشپزخانه

برای پوشاندن فرورفتگی‌های روی دیوار آشپزخانه می‌توانید از شلف‌ها استفاده کنید. با این کار علاوه بر ایجاد ظاهر متفاوت برای فضای آشپزخانه به سادگی می‌توانید به لوازم و وسایل مختلف موجود در آشپزخانه نظم ببخشید و ظاهر مرتبی به آشپزخانه خود ببخشید.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    16 شهریور 1402 در 5:41 ق.ظ

    خوب واموزنده است

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      16 شهریور 1402 در 10:42 ق.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…