قیمت خانه در تهران۳۷ در صد افزایش یافت

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

افزایش ۳۷ درصدی قیمت خانه و آپارتمان در بهار امسال ، ارزیابی مرکز آمار ایران از قیمت هر متر مربع زیر بنای واحد مسکونی در فصل گذشته است .

افزایش قیمت یک متر مربع زیر بنای مسکونی

مرکز آمار برای یک متر مربع زیربنای مسکونی در بهار ۹۷ در مقایسه با بهار ۹۶ درشهر تهران افزایش ٣۶.٩ درصدی قیمت فروش را اعلام کرده است.

قیمت خانه در تهران

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا براساس اعلام مرکز آمار ایران، میانگین قیمت فروش یک متر مربع زمین کلنگی معامله شده در  شهر تهران، ۶۱ میلیون و ۷۵۶ هزار ریال با میانگین مساحت ٢۵٩ متر مربع بوده که نسبت به بهار امسال ، ٣.١ و بهار پارسال ٣٣.٧ درصد افزایش داشته ‌است.

همچنین میانگین قیمت فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های املاک شهر تهران ۶۲ میلیون ۴۷۵ ریال با میانگین مساحت ٨٨ مترمربع و متوسط عمر بنای ١١ سال بوده که در مقایسه با فصل گذشته ۶.۴  و در مقایسه با فصل مشابه پارسال ٣۶.٩ درصد، افزایش داشته است.

افزایش اجاره‎بها در شهر تهران

افزون براین، میانگین اجاره‎بهای ماهانه به‌‎اضافه‎ی ۳ درصد ودیعه‌ برای اجاره‌ی یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران هم ۲۹۸ میلیون و ۳۶۷ هزار ریال با میانگین مساحت ٧٨ مترمربع و متوسط عمر بنای ١۴ سال بوده است.این میزان نسبت به فصل گذشته ۵.٨ درصد و فصل مشابه پارسال ٢۶.٧ درصد افزایش نشان می‎دهد.

این در حالی است که،  همزمان با شروع افزایش قیمت‌ خرید و فروش خانه از ابتدای امسال، رشد نرخ اجاره در بازار نیز آغاز اما هم اکنون به ظاهر نرخ‌های اجاره تا حدودی تعدیل شده است .

به گفته مشاوران ملکی، اگرچه برخی از موجران همچنان مبالغ اجاره ماهانه‎ی بالا را پیشنهاد می‎کنند اما بسیاری از مستاجران به سبب ناتوانی در پرداخت اجاره‎بها  و نامتعارف دانستن نرخ ها، ازپذیرش نرخ اجاره سرباز می‌زنند.

بنابراین بسیاری از موجران با توجه به نزدیک شدن به ماه پایانی فصل جابجایی مستاجران، از قیمت‌های پیشنهادی اولیه کوتاه آمده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…