طرح ویژه‌ی مسکن بانک ملی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

طرح ویژه‌ی مسکن بانک ملی این روزها توجه رسانه‌ها و مشتری‌های جدید و قدیم بانکی را به خود جلب کرده است. بانک ملی ایران به منظور رونق‌بخشیدن به بازار مسکن و شکستن انحصار در ارائه تسهیلات بانکی، طرح ویژه‌ی مسکن خود را اجرایی کرد تا گزینه‌هایی متنوع از روش‌های تامین مالی خرید یا ساخت مسکن پیش روی متقاضیان قرار گیرد.

به گزارش مجله‌ی دلتا و به نقل از اقتصادآنلاین، طرح ویژه‌ی مسکن این بانک، دی ماه پارسال  رونمایی شد. اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی ایران نیز اردیبهشت ماه امسال در سه نماد در بازار فرابورس ایران گشایش یافت.

در طرح ویژه‌ی مسکن بانک ملی ایران، متقاضیان می‌توانند با سپرده‌گذاری هر۱۸۲ میلیون ریال (به ازای هر یک ماه ماندگاری) یک برگ اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن دریافت کنند. هر برگ اوراق قابلیت تبدیل شدن به پنج میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۷.۵ درصد را دارد. در این طرح به مبلغ سپرده‌ی مشتریان ۱۰ درصد سود سالانه تعلق می‌گیرد.

سقف تسهیلات انفرادی در تهران به ازای هر نفر ۶۰۰ میلیون ریال با ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات جعاله است. زوج‎ها می‌توانند تا سقف یک میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال از این تسهیلات استفاده کنند.

سقف این تسهیلات در مراکز استان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت برای زوج‎ها ۸۰۰ میلیون ریال و در سایر مناطق شهری ۶۰۰ میلیون ریال است. همچنین سقف میزان تسهیلات جعاله در این مناطق همچنان ۱۰۰ میلیون ریال است.

مسکن بانک ملی پس‌انداز

بانک ملی ایران این امکان را فراهم کرده است که حساب تسهیلات مسکن بدون شرط سنی افتتاح شود. بر این اساس افراد زیر ۱۸ سال نیز می‌توانند از امکانات این تسهیلات استفاده کنند. افتتاح حساب تسهیلات مسکن بانک ملی ایران حتی از روز نخست تولد امکان‌پذیر است.

مزیت دیگر این تسهیلات تعلق گرفتن آن به خرید خانه، بدون در نظر گرفتن شرط سنی ملک است. یعنی گیرنده‌ی تسهیلات خرید مسکن بانک ملی ایران، می‌تواند بی‌توجه به سن بنا از این امتیاز استفاده کند. اما نباید تا پایان دوره‌ی بازپرداخت تسهیلات، ارزش آن از بین برود.

هم‌چنین در طرح ویژه‌ی مسکن بانک ملی ایران استفاده‌ی همزمان از مزیت دریافت سود سپرده و نیز بهره‌مندی از تسهیلات خرید و ساخت مسکن، سبب استقبال مشتری‌ها شده است.

 این حساب قابل تبدیل به اوراق گواهی مسکن و خرید و فروش در بازار سرمایه است. به همین دلیل متقاضی وقتی پول خود را بخواهد، می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان اصل و سود سپرده را دریافت کند و اوراق را هم با قیمت مشخص‌شده در بازار بفروشد.

تسهیلات ویژه‌ی مسکن بانک ملی ایران با مراجعه‌ی متقاضیان و تکمیل مراحل دریافت تسهیلات، قابل پرداخت است و اوراق این گواهی سپرده در فرابورس معامله می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…