جاذبه‌های گردشگری شهر لیسبون پرتغال

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لیسبون برخلاف اکثر شهرهای بزرگ اروپا که با گسترش شهرها در پیرامون شهرهای قدیمی شکل گرفته‌اند، سال‌های بسیاری است که بدون گسترش چشم‌گیری، به‌صورت قدیمی خود باقی‌مانده‌است.
لیسبون پرتغال

شهر لیسبون

شهر لیسبون پرتغال که به عنوان پایتخت این کشور شناخته می‌شود، از جمله مهم‌ترین اماکن دیدنی این کشور به شمار می‌آید و به خاطر قرار گرفتن در امتداد رودخانه تاگوس، از آب و هوایی معتدل و دلنشین برخوردار است. وجود کافه‌ها و رستوران‌های متعدد، کلیساها و آثار باستانی خیره کننده و کوچه‌ها و خیابان‌های رازآلود در دل این شهر باعث شده است، تا سالانه گردشگران بیشماری راهی این شهر شده و از جاذبه‌های گردشگری شهر لیسبون دیدن کنند.

لیسبون

کلیسای جامع لیسبون | Lisbon Cathedral

کلیسای جامع لیسبون، از جمله بناهایی است که توجه تمام گردشگران را به خود جلب می‌کند و معماری آن تلفیقی از معماری دوره‌های تاریخی مختلف است. ساخت این کلیسا در سال ۱۱۵۰ تمام شده و در طول سالیان طولانی، بارها و بارها دچار تخریب و مجددا بازسازی شده است. این کلیسا با نام اختصاری سه (SE) نیز نامیده و بازدید از آن به همه گردشگران توصیه می‌شود.

کلیسای لیسبون

موزه ملی کاشی لیسبون | National Azulejo Museum

اگر به شهر لیسبون سفر کرده‌اید، حتما بخشی از زمان خود را به بازدید از موزه کاشی این شهر که در کلیسا و خیابانی با نام Convento da Madre de Deus قرار گرفته است، اختصاص دهید. این موزه، مجموعه‌ای از زیباترین کاشی‌ها را از دوره‌های تاریخی مختلف گردآوری نموده و بازدیدکنندگان با تماشای آن‌ها می‌توانند، اوقاتی خوش و به یادماندنی را تجربه کنند.

موزه کاشی لیسبون

آسانسور سانتا جاستا | Santa Justa Lift

آسانسور سانتا جاستا، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی شهر لیسبون است که با ظاهری عجیب و بسیار زیبا، توجه تمام گردشگران را به خود جلب می‌کند. این آسانسور که در مرکز شهر لیسبون به چشم می‌خورد، دارای ظاهری شبیه به برج ایفل بوده و جالب است بدانید که معمار آن Raoul Mesnier du Ponsard، شاگرد گوستاو ایفل، معمار برج ایفل بوده است. گردشگران به راحتی می‌توانند، چشم اندازی زیبا و خارق‌العاده را بر فراز این آسانسور عجیب و زیبا تماشا کنند.

آسانسور

برج تاریخی بلم | Belém Tower

برج تاریخی بلم که به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر لیسبون شناخته می‌شود، در مجاورت با رودخانه تاگوس قرار گرفته است. این برج در سال ۱۵۱۵ احداث شده و در آن زمان به عنوان استحکامات نظامی شهر لیسبون، نقش بسیار مهمی را ایفا نموده است. برج بلم در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده و امروزه مورد حفاظت بسیار شدید قرار گرفته است.

برج تاریخی بلم

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “جاذبه های گردشگری کیتو در اکوادور” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…