اشتباه رایج خانه اولی‌ ها در طراحی داخلی(+تصاویر)

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بزرگترین اشتباهی که بیشتر طراحان دکوراسیون برای نخستین بار در چیدمان خانه اولی‌ ها مرتکب می‌شوند: خریدن یک‌مرتبه‌ی وسایل بیش از نیاز است.
خانه اولی‌ ها

یکی از اشتباهات رایج در خرید خانه برای افرادی که برای اولین‌بار صاحبخانه می‌شوند و اصطلاح خانه اولی ها نامیده می شوند پر کردن فضا با وسایل زیاد و مختلف است.

خانه اولی‌ ها

به گزارش مجله دلتا، اگر به تازگی یک خانه یا آپارتمان خریده‌اید و این نخستین خانه شماست بهتر است آن را با وسایل مختلف پر نکنید و برای دکوراسیون آن از انجام دادن یک اشتباه قدیمی و رایج خودداری کنید.

بزرگترین اشتباهی که بیشتر طراحان دکوراسیون برای نخستین بار  در چیدمان خانه اولی‌ ها مرتکب می‌شوند: خریدن یک‌مرتبه‌ی وسایل بیش از نیاز است.

شاید وقتی خودتان را در یک آپارتمان کاملا” خالی و جدید می‌بینید ابتدا تصور کنید که تمام گوشه و کنار و حتی فاصله‌ بین دیوارهای این خانه نیاز به پر شدن دارند. تصورش ابتدا آسان است اما به‎زودی خواهید دید که شلوغ کردن خانه چیزی جز استرس برای شما به وجود نخواهد آورد.

خانه اولی‌ ها

 این در حالی است که اغلب نیز از برخی از این وسایل خریداری شده خوشتان نیامده و بعدها مجبور می‌شوید آنها را با چیز دیگری جایگزین کنید.

پس عجله نکنید و فقط وسایلی را بخرید که واقعا از  داشتن آن لذت می‌برید و توانایی خرید آن را دارید. درست است که دکوراسیون خانه، نقشی مهم در زیبایی خانه دارد اما انتخاب هوشمندانه وسایل، مهمترین گزینه به نظر می‌رسد.

در چیدمان منزل خانه اولی‌ ها شاید تنها چیزی که شاید در ابتدا واقعا به آن نیاز داشته باشید یک تشک، یک دست مبل و یک میزغذاخوری است. توصیه می‌کنیم برای خرید وسایل دیگر کمی منتظر بمانید.

 

 بهتر است به جای آنکه با عجله یک میز کامل و بزرگ بخرید فعلا” از یک عسلی کوچک استفاده و زمانی که بتوانید وسایل مورد علاقه ‌خود را پیدا کنید بهتر است از وسایل ارزان‌قیمت استفاده کنید تا متضرر نشوید.

فایده دیگر این گونه چیدمان برای خانه اولی‌ ها آن است که وقتی شما چیزی را که دوست دارید و پیدا کردید، می‌توانید وسیله قبلی را برای یکی دیگر از اتاقها استفاده کنید. زندگی کردن درخانه‌ای که از وسایل مختلف و شلوغ انباشته نشده است بطور قطع فضای باز بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و به تدریج متوجه خواهید شد که برای قسمتهای مختلف خانه چه چیزی بیشتر مورد نیاز است.

 شاید بعد از آن  متوجه شوید که می‌توانید بدون یک کمد یا میز قهوه زندگی کنید یا اینکه روی یک نیمکت ساده هم از غذا خوردن خود لذت ببرید و واقعا نیازی به یک میز غذاخوری ندارید.

دکوراسیون

پس بهتر است ذهن خود را با این تصور که برخی از نقاط خانه شما خالی و ساده است مشغول نکنید و احساس درستی را در خود پرورش دهید. شاید کمی زمان‌بَر باشد اما با استفاده از این روش، مطمئن خواهید شد چیزهایی را که به آن نیاز و دوست داشته‌اید اطرافتان قرار دارد و دیگر هیچ وسیله‌ اضافی دورو بَر شما را شلوغ نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…