نگاه مطبوعات، در کدام منطقه تهران می‎توانید خانه‎ی ارزان بخرید؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

«در کدام منطقه تهران می‎توانید خانه‎ی ارزان بخرید؟» خبری است از روزنامه تجارت که بررسی مطبوعات را با آن آغاز می‎کنیم، تجارت می‎نویسد:

خانه‎ی ارزان
تابلوی زنده بازار مسکن نشان می‌دهد در ۱۶منطقه تهران هنوز قیمت‌ها پایین تر از حد میانگین شهر قرار دارد و نسبت به شش منطقه دیگر از رشد کمتری برخوردار است
در صورتی که در ‎پی خانه‎ارزان قیمت می‎گردید اطلاع از قیمت مناطق جنوبی شهر تهران می تواند به شما کمک کند.

در ادامه نگاهی می‎کنیم به روزنامه همشهری و خبری با این عنوان که « پنج هزار واحد مسکن مهر پردیس تا پایان شهریور افتتاح می‌شود». در این خبر آمده است :
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: تا پایان شهریور ماه امسال بیش از پنج هزار واحد مسکن مهر در این شهر افتتاح می‌شود تا مجموع واحدهای تحویلی به حدود ۳۰ هزار واحد افزایش یابد.
سعید غفوری افزود: تاکنون بیش از ۲۵ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس افتتاح شده است.

«افزایش ۴ درصدی مستاجرها طی پنج سال» خبری است از روزنامه عصر اقتصاد، این روزنامه می‎نویسد:
آمار مستاجرها از ۲۶.۶ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۳۰.۷ درصد در سال ۱۳۹۵ افزایش یافته است.
طبق آمار بانک مرکزی در تیرماه ۱۳۹۷ رشد قیمت خرید و فروش خانه در شهر تهران ۵۴.۲ درصد به ثبت رسیده؛ در حالی که افزایش اجاره بها ۱۳.۶ درصد اعلام شده است. بنابراین فاصله ۴۰.۶ درصدی بین این دو شاخص وجود دارد. علت اصلی این موضوع به نبود توان مستاجران برمی‌گردد. و به همین دلیل گفته می‌شود بعضی از خانوارهای اجاره‌نشین در حال ترک تهران هستند.

در هفته نامه پیام ساختمان هم خبری با عنوان «قیمت مسکن ۱۰۴ برابر شد» به نقل از نایب‎رئیس اتحادیه مشاوران املاک به چاپ رسیده است . در این خبر می‎خوانیم :
نایب‎رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به این که سود معاملات مسکن کاهش یافته، گفت: در فاصله سال های ۷۱ تا ۹۴ قیمت مسکن ۱۰۴ برابر رشد داشته است.
عقبایی با اشاره به رشد ۱۰۴ برابری قیمت مسکن طی سال های ۷۱ تا ۹۴، افزود: اردیبهشت پارسال نیز افزایش ۳۵ درصدی به بازار مسکن تحمیل شد.

وی افزود: حضور دلالان در بازار مسکن فقط برهم خوردن آرامش این بازار را به همراه دارد و سودی در پی نخواهد داشت،

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…