هیجان انگیزترین زیپ لاین‌های دنیا

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تجربه سرعت بالا، ارتفاعات حیرت انگیز و چشم اندازهای خیره کننده، افرادی را که به دنبال هیجان هستند جذب خطوط کابلی سراسر دنیا می‌کند.
زیپ لاین

زیپ لاین‌های هیجان انگیز

روش کار زیپ لاین به این صورت است که فرد با ریسمان و طناب به صورت نشسته و یا به روی شکم قرار می‌گیرد و سپس با سرعت بسیار زیاد که گاه به ۱۰۰ مایل در ساعت (۱۶۰ کیلومتر در ساعت) می‌رسد، روی کابل‌های معلق در هوا سر می‌خورد. سواری گرفتن از خطوط کابلی با ترکیبی برابر از هیجان و وحشت، تجربه‌ای است که افراد مشتاق ماجراجویی نمی‌توانند آن را از دست بدهند. چه بخواهید به تنهایی روی این خطوط به پرواز درآیید، چه با یک یا دو نفر دیگر همراه شوید، در این مقاله برخی از جالب ترین، سریع‌ترین، مرتفع‌ترین و خیره کننده‌ترین زیپ لاین‌ها معرفی شده است. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

هیجان

۱- اسلات زیلا (SlotZilla)

از آنجا که زیپ لاین‌های شهری زیادی وجود ندارند که تمام طول سال فعال باشند، اسلات زیلا در لاس وگاس (Las Vegas) نسبتا منحصر به فرد است. اگرچه این خط بلندترین، سریع‌ترین و یا طولانی‌ترین خط در جهان نیست، اما به سواران خود اجازه می‌دهد، درحالی که فقط ۷۷ پا (۴/۲۳متر) بالاتر از جمعیت مردم شهر هستند، وارد مرکز شهر وگاس شوند.

سرعت حرکت، بسیار بالاست و سواران بر کابل تنها در حد یک نگاه اجمالی، فرصت تماشای چراغ‌های چشمک زن شهر وگاس و صحنه‌های تفریح و مهمانی را دارند.

بازی

۲- لا ترولی ین (La Tyrolienne)

آیا می‌خواهید به سفری بروید که بعدها به آن افتخار کنید؟ اگر چنین است، پس سواری روی زیپ لاین «لاترولی ین» در استراحتگاه وال تورنز (Val Thorens) را تجربه کنید. این خط کابلی با ارتفاع ۱۰۵۹۷ پا (۳۲۲۹ متر)، بلندترین خط در جهان و البته مناسب همه است. همچنین، مناظر خیره کننده کوهستان آلپ، بخش فرانسوی (French Alps)، تاثیرگذارترند. سواران این خطوط در رده سنی ۸ تا ۸۸ می‌توانند بر فراز کوهستان پوشیده از برف عبور کنند و تجربه‌ای فراموش نشدنی برای خود رقم بزنند.

هیجان انگیز

۳- مانستر (The Monster)

در سال ۲۰۱۶، نام زیپ لاین مانستر واقع در پارک ماجراجویی تورو ورد (Toro Verde) در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان طولانی‌ترین خط کابلی در جهان ثبت شد. این خط بیش از یک و نیم مایل (۴/۲ کیلومتر) در سراسر منطقه روستایی جنگلی پورتوریکویی (Puerto Ricans)، کشیده شده است و می‌تواند با سرعت ۹۵ مایل در ساعت (۱۵۳ کیلومتر در ساعت) حرکت کند و درست وقتی که فکر می‌کنید هیچ چیز، دیگر بهتر از آن نخواهد بود، می‌بینید هنوز هم موردی بهتر وجود دارد. خطوط کابلی مانستر در نورو ورد، بابت هر نفر که بر این کابل سوار می‌شود، درصدی به بنیاد ریکی مارتین که با قاچاق انسان مبارزه می‌کند، هدیه می‌دهد.

شهربازی

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “جاده‌های رویایی‌” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…