با یک میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید خرید خانه با بودجه یک میلیارد تومان دلسردکننده باشد، اما معاملات صورت گرفته نشان می‌دهد با این بودجه، هم امکان خرید واحدهای با سن کمتر وجود دارد و هم می‌توان واحدهایی با متراژ متوسط پیدا کرد.
خرید-آپارتمان-با-یک-میلیارد-تومان

در حالی ‌که تا ۲ سال گذشته خرید آپارتمان با یک میلیارد تومان در گروه واحدهای محبوب با متراژ و امکانات مناسب وجود داشت، اکنون خرید خانه با این مبلغ محدودیت‌های بسیاری از نظر متراژ، سن بنا و محله به دنبال دارد.

به گزارش مجله دلتا منیریه، تهران‌سر، افسریه، مولوی، شهران، وحیدیه، حکیمیه، جوادیه، نازی آباد، مشیریه، شوش، آذری، امیریه، پیروزی، نظام آباد و… از مناطقی است که امکان خرید آپارتمان با یک میلیارد تومان در آن‌ها وجود دارد. البته شایان ذکر است که در همه جای این محله‌ها با این بودجه امکان خرید وجود ندارد و واحدها بر اساس سال ساخت، امکانات، متراژ و… قیمت‌گذاری می‌شود.

در مورد سال ساخت باید گفت شاید پیدا کردن آپارتمان نوساز کار راحتی نباشد ولی می‌توان واحدهای ۵سال ساخت و بالاتر را خرید. البته درحالی که کارشناسان مشاور املاک ادعا می‌کنند، در بهترین حالت با بودجه یک میلیارد تومان می‌توان یک واحد ۱۵سال ساخت خرید، معاملات انجام شده در مرداد و شهریور نشان می‌دهد که واحدهای ۴ و ۵ سال ساخت نیز با یک میلیارد تومان و کمتر به فروش رفته است.

بریانک، سبلان، نظام‌آباد، جوادیه، افسریه، سلسبیل و… از محله‌هایی است که راحت‌تر می‌توان واحد یک میلیارد تومانی پیدا کرد. کارشناسان مشاور املاک در این محله‌ها معتقدند با یک میلیارد تومان نهایتا امکان خرید یک واحد ۶۵متری و ۱۵سال ساخت به بالا وجود دارد.

یک کارشناس مشاور املاک در سلسبیل می‌گوید: واحدهای یک میلیارد و کمتر در این محله به‌طور معمول قدیمی‌ساز است. مثلا یک واحد ۶۶متری و ۲۰سال ساخت در خیابان کارون سلسبیل، ۹۹۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

آپارتمان-ارزان

یک کارشناس مشاور املاک در محدوده پیروزی نیز اظهار داشت: قیمت یک واحد ۶۵متری و ۱۶سال ساخت در ۳۰متری نیروهوایی یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان اعلام شده است که شاید بتوان آن را با یک میلیارد تومان معامله کرد. همچنین برای خرید یک واحد ۶۲متری در خضرایی شرقی یک میلیارد تومان سرمایه لازم است. این واحد ۱۸سال ساخت بوده و انباری ندارد.

واحدی ۲۵سال ساخت و ۵۲متری در میدان چهارم نارمک، یک میلیارد و ۵۰میلیون تومان قیمت گذاری شده است. یک واحد ۶۱متری و ۱۵سال ساخت در جوادیه، آپارتمانی ۶۰متری و ۷سال ساخت در افسریه جنوبی، واحدی ۵۸متری و ۱۷سال ساخت در خیابان باشگاه تهران‌سر و همچنین یک واحد ۶۰متری و ۲۰سال ساخت در شادمان از مواردی است که کارشناسان مشاور املاک در بنگاه‌های خرید و فروش مسکن تهران با بودجه یک میلیارد تومان معرفی و پیشنهاد کرده‌اند.

برای خرید واحدهای کمی بزرگتر نیز، یک واحد ۷۴متری و ۱۵سال ساخت در بریانک و یک واحد ۷۰متری در شهرک ولیعصر خیابان بازرگان، با این بودجه به فروش می‌رود. واحدهای یادشده، واحدهایی است که در بنگاه‌های خرید و فروش ملک در تهران وجود داشت.

شاید اگر با این بودجه به بنگاه‌ها برای خرید ملک مراجعه کنید، کمی دلسرد شوید. اما معاملات صورت گرفته نشان می‌دهد هم امکان خرید واحدهای با سن کمتر با این بودجه وجود دارد و هم می‌توان واحدهایی با متراژ متوسط خریداری کرد.

یک واحد ۸۸متری و ۵سال ساخت در ابوذر، در ماه اخیر ۹۹۰میلیون تومان معامله شد. همچنین یک آپارتمان ۸۰متری و ۷سال ساخت در شمشیری، خیابان شهید رعنایی، ۹۲۵میلیون تومان به فروش رفت. واحدی ۶۳متری و ۱۵سال ساخت در خیابان شهید نامجو از دیگر مواردی است که با بودجه‌ای کمتر از یک میلیارد یعنی ۹۶۷میلیون تومان خریداری شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “با ۵۰۰ میلیون کجای تهران می‌توان خانه خرید؟” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…