دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

قیمت روز رهن و اجاره آپارتمان

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عموم مالکانی که در بازار معاملات رهن و اجاره مسکن حضور دارند، یا طالب رهن کامل هستند یا درخواست اجاره‌بهای بالایی دارند.
معاملات-رهن-و-اجاره-مسکن
بررسی معاملات رهن و اجاره مسکن در تابستان ۹۹ نشان می‌دهد در حالی که هر سال در فصل طلایی نقل و انتقالات ملکی، موجران حاضر در بازار مسکن را به سه گروه دسته‌بندی می‌شدند، اما امسال یک گروه از موجران به کلی از بازار اجاره‌بها حذف شده‌اند.
به گزارش مجله دلتا همواره در بازار اجاره‌بها یک گروه از موجران مایل دریافت ودیعه هستند و ملک خود را به‌صورت «رهن کامل» عرضه می‌کنند. گروه دیگری از موجران نیز در زمره کسانی قرار دارند که مایل به دریافت اجاره‌بهای ماهانه هستند و اغلب به‌عنوان موجران سنتی، بخشی از هزینه‌های زندگی خود را از طریق اجاره‌بهای دریافتی از مستاجر یا مستاجران خود تامین می‌کنند. این گروه از موجران نیز امسال اغلب به دریافت اجاره‌های ۲ میلیون تومان به بالا در ازای ودیعه نسبتا پایین تمایل نشان داده و با این مشخصات، آپارتمان‌های خود را در بازار اجاره عرضه کرده‌اند.

یک گروه سوم از موجران نیز در سال‌های گذشته در بازار مسکن حضور داشتند که امسال تعداد آنها بسیار کاهش یافته و به صفر میل می‌کند. این افراد کسانی هستند که در حد تامین هزینه‌های نگهداشت ساختمان، مایل به دریافت اجاره‌بها هستند و عمده مبلغ ارزش اجاره ای را به‌صورت ودیعه از مستاجر طلب می‌کنند، اما در عین حال مایل هستند اجاره‌بهای مختصری در محدوده چند صد هزار تا یک میلیون تومان نیز به‌صورت ماهانه دریافت کنند تا در صورت بروز مسائلی همچون خرابی آسانسور و نیاز به تعمیرات تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در ساختمان، از عایدی نقدی اجاره ملک این قبیل هزینه‌ها را تامین کنند. اما بررسی موتورهای جست‌وجوی ملکی نشان می‌دهد تعداد این موجران که به دریافت اجاره‌بهای تا یک میلیون تومانی قناعت کرده‌اند، انگشت‌شمار است.

هم‌اکنون عموم کسانی که در بازار معاملات رهن و اجاره مسکن حضور دارند، یا طالب رهن کامل هستند تا ودیعه را در بازارهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند یا اینکه اجاره‌های چند میلیونی که بخش قابل توجهی از هزینه‌های جاری زندگی آنها را تامین کند، طلب می‌کنند.

در جدول زیر جدیدترین آگهی رهن و اجاره آپارتمان در شهر تهران ارایه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

رهن و اجاره مسکن در تابستان 99

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “خرید خانه در تهران فقط با ۱۰۰میلیون!” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds