دکوراسیون اتاق خواب بی نقص!

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ترفندهای دکوراسیون زمانی که در طراحی دکوراسیون اتاق‌خواب به کار می‌روند، نه تنها موجب زیبا شدن ظاهر آن می‌شوند بلکه زمان خواب را نیز جذاب می‌کنند.
اتاق خواب بی نقص

دکوراسیون اتاق خواب

بعد از رهایی از کارهای روزانه هیچ چیز به اندازه دراز کشیدن در اتاق خواب بی نقص و آسودن در خواب دلپذیر شبانه، دلچسب نیست. صرف نظر از این که از اتاق‌خواب چه استفاده‌هایی می‌کنید، بسیار مهم است محیطی ایجاد کنید که در آن احساس راحتی کنید. در این باره راه‌هایی برای طراحی‌داخلی اتاق‌خواب وجود دارد که ممکن است به آن‌ها فکر نکرده باشید. در این نوشتار از مجله دلتا می‌خواهیم تعدادی از این راه‌ها را معرفی کنیم.

حذف مبلمان اضافی در اتاق‌خواب

اتاقی پر از مبلمان و اکسسوری می‌تواند حس بی‌نظمی و درهم‌ریختگی به‌وجود آورد. عقب بایستید و فضا را از دیدی تازه ببینید. آیا واقعا به چند تابلو نقاشی روی دیوار یا دو صندلی در اتاق خواب نیاز دارید؟ یک قطعه مبلمان غیرضروری را از اتاق حذف کنید و تفاوت آن را ببینید. این کار فضای بیشتری در اتاق آزاد می‌کند و آن را مرتب‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

دکوراسیون اتاق خواب

توجه به ابعاد و اندازه مبلمان در اتاق‌خواب

هنگام خرید مبلمان برای اتاق‌خواب، واقع‌بین باشید و وسیله‌ای انتخاب کنید که اندازه آن متناسب با فضا باشد. یک تخت‌خواب خیلی بزرگ به اندازه‌ای که می‌تواند فوق‌العاده به نظر برسد، در صورت کوچک بودن اتاق بسیار نامتناسب به نظر می‌رسد و شکوه آن فراموش می‌شود. ضمن اینکه حرکت شما را در اتاق مشکل می‌کند.

دکوراسیون اتاق خواب

ایجاد یک نقطه کانونی در اتاق‌خواب

به جای استفاده از تعداد زیادی ایده در یک اتاق، به دقت درباره خلق یک چیز خاص و مورد علاقه در فضا بیندیشید. زیاد بودن نقاط کانونی و خاص در فضا با حرکت چشم از یک نقطه به نقطه دیگر به جای تمرکز بر یک نقطه، باعث به هم ریخته و شلوغ به نظر رسیدن آن می‌شود و چنین اتاقی برای یک خواب آسوده مناسب نیست.

دکوراسیون اتاق خواب

کم کردن ریخت و پاش در اتاق‌خواب

هیچ چیز به اندازه مواجه شدن با ریخت و پاش و درهم‌ریختگی در اتاق بعد از یک روز کاری طولانی، ناامیدکننده نیست. سعی کنید برای همه وسایل اتاق‌خواب جای مشخصی داشته باشید. مثلا در دکوراسیون اتاق کودک تنها با یک جعبه یا سبد برای اسباب‌بازی‌ها می‌توان کل کف اتاق را از ریخت و پاش نجات داد. مرتب کردن تخت‌خواب به هنگام بیدار شدن، باعث می‌شود وقتی آخر روز برای خوابیدن به اتاق می‌آیید، یک نفس راحت بکشید و با خیال آسوده در بستر جا گیرید.

آینه در دکوراسیون اتاق‌خواب

یک آینه روی دیوار کنار پنجره یا روبروی آن به اتاق اضافه کنید. این کار باعث می‌شود روشنایی فضا با انعکاس نور طبیعی دوچندان شود. ضمنا اگر از پنجره چشم‌انداز خوبی داشته باشید، با این کار منظره بیشتری به اتاق خواب بی نقص خود می‌آورید.

اتاق خواب بی نقص

تخت‌خواب خود را قاب کنید!

تخت‌خواب را با یک سرتختی برجسته قاب و تخت خود را تاج‌گذاری کنید! شما هر نوع تخت ساده قدیمی را می‌توانید با یک سرتختی زیبا، حیرت‌انگیز کنید. بسته به سبک دکوراسیون منزل و آنچه می‌پسندید، می‌توانید سرتختی چوبی با ظاهر طبیعی، سرتختی آهنی تزیینی یا حتی یک سرتختی پارچه‌ای انتخاب و اگر سرتختی پارچه‌ای انتخاب کردید، سعی کنید از رنگ‌های آن در دیگر لوازم پارچه‌ای اتاق مانند بالش‌ها و کوسن‌ها و ملحفه‌ها نیز استفاده کنید یا سرتختی را با قرار دادن بالش‌هایی با رنگ‌های متضاد در جلوی آن، برجسته نمایید.

اتاق خواب

آرامش دیوارهای اتاق‌خواب، آرامش روح!

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق‌خواب می‌تواند منجر به خوابی آسوده در شب و اثری آرام‌کننده بر فردی که وارد اتاق می‌شود، داشته باشد. رنگ‌های آرام‌بخش شامل رنگ‌های خنثی مانند خاکستری‌ و قهوه‌ای روشن، بژ و کرمی می‌شود. با اضافه کردن رنگ‌هایی مثل آبی و سبز پاستلی، طلایی و زرد فضا را جذاب‌تر و از رنگ‌های جیغ مانند رنگ‌های غلیظ در اتاق‌خواب اجتناب کنید، زیرا آنها بیش از حد تحریک‌کننده‌اند و آرام گرفتن را سخت می‌کنند.

اتاق خواب

آراستن پنجره‌ها در اتاق‌خواب

آراستن پنجره چیزی بیش از مسدود کردن نور است. این آرایش‌ها پنجره را جذاب و زیبا می‌کنند که بسیار لوکس و نمایشی باشند یا بسیار ظریف و افتاده. در هر صورت تأثیر زیادی در فضای اتاق‌خواب دارند. حتی اگر پنجره‌های کوچکی دارید، پرده‌ای آویزان کنید که تا کف ادامه دارد. چنین کاری یک پنجره معمولی را بسیار جالب‌تر خواهد کرد و در فضا یک اتاق خواب بی نقص می‌سازد. اگر حریم و امنیت برای شما مهم است، پرده‌های حریر گزینه مناسبی است. آن‌ها می‌توانند در طول روز کشیده شده بمانند و در عین حال مانع ورود نور به داخل فضا نشوند.

فرش و قالیچه در دکوراسیون اتاق‌خواب

برای همه ما بسیار لذت‌بخش است که هنگام پایین آمدن از تخت، پاهایمان سطحی نرم و لطیف را لمس کند. فرش دعوت‌کننده‌ترین، گرم‌ترین و نرم‌ترین نوع پوشش کف برای اتاق‌خواب است که آرامش می‌بخشد. اگر کف اتاق‌خواب را با کاشی و سرامیک یا چوب کفپوش کرده‌اید، با استفاده از یک قالیچه روی آن، گرما و جذابیت فضا را دوچندان کنید.

اتاق خواب بی نقص

سقف اتاق‌خواب

رنگ‌های روشن و درخشان در اتاق‌خواب بسیار مناسب است، زیرا آن را بازتر و جادارتر نشان می‌دهد. سعی کنید سقف‌ها را به رنگ دیوار‌ها رنگ‌آمیزی کنید. این کار خطوط تیره و سایه‌دار بین سقف و دیوار را از بین می‌برد و به چشم این حس را می‌دهد که اتاق بزرگ‌تر از صورت واقعی  است

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “در این اتاق خواب با آرامش بخوابید” را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…