انتخاب پارکت برای خانه‌های کوچک

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خیلی از شما دوست دارید کاری کنید که فضا بزرگتر به نظر برسد. این خواسته غیر ممکن نیست بلکه با انتخاب کف‌پوش مناسب می‌توانید خانه را کوچک‌تر یا بزرگتر از آنچه که هست نشان دهید.
پارکت برای خانه‌های کوچک

نکات مربوط به انتخاب پارکت در خانه‌های کوچک

برای انتخاب پارکت برای خانه‌های کوچک، نیاز به دانستن اصول و نکاتی دارید تا بتوانید با رعایت آن‌ها، جلوه فضای داخلی را بزرگ و دلبازتر نشان دهید. بنابراین در این نوشتار از مجله دلتا در مورد رنگ، اندازه، نحوه نصب و مات یا براق بودن پارکت‌های چوبی که همگی بر کوچک یا بزرگ‌تر جلوه دادن اتاق تاثیر دارند، توضیحاتی ارائه داده‌ایم تا انتخاب اصولی و مناسبی برای کفپوش منزل داشته باشید.

پارکت

 

چه رنگ پارکتی برای خانه‌های کوچک مناسب است؟ 

همان‌طور که می‌دانید رنگ‌های روشن، نور بیشتری را نسبت به رنگ‌های تیره بازتاب می‌دهند و با توجه به این ویژگی، فضای داخلی را بزرگ و دلبازتر جلوه می‌دهند. با این تعریف خیلی از افراد تصور می‌کنند که پارکت چوبی روشن برای خانه‌های کوچک مناسب است.

اگر شما هم چنین تصوری دارید، باید بدانید که استفاده از پارکت‌های روشن، تاثیر زیادی بر بزرگ‌تر نشان دادن فضا ندارد. چرا که اگر اتاق را یک مکعب در نظر بگیریم، کف آن تنها یک وجه و سقف و دیوارها، پنج وجه دیگرِ مکعب را تشکیل می‌دهند. پس رنگ کفپوش تاثیر بسیار کمتری نسبت به رنگ دیوارها و سقف، بر کوچک یا بزرگ‌تر نشان دادن فضا دارد.

پارکت برای خانه‌های کوچک

البته اگر روی کف پارکت شده فرش پهن کنیم که سطح زیادی از آن را می‌پوشاند، اثر رنگ پارکت را باز هم کمتر می‌کند. پس در نتیجه، در انتخاب رنگ خودتان را محدود نکنید و با توجه به جلوه‌ای که می‌پسندید، پارکت روشن یا تیره را خریداری کنید. بهتر است که اگر رنگ فرش روشن است، پارکت تیره را انتخاب کنید و در مقابل اگر رنگ فرش تیره است، پارکت روشنی را بخرید. برای این که فضای خانه بزرگ به نظر برسد، تمام بخش‌های آن را به یک رنگ و طرح، پارکت کنید.

کفپوش

 

پارکت با چه اندازه‌ای برای خانه‌های کوچک مناسب است؟

یکی از نکاتی که طراحان داخلی برای دکوراسیون فضاهای کوچک به آن تاکید دارند، این است که تا حد امکان باید از ایجاد فضایی شلوغ دوری کنید. بنابراین برای اینکه درز بین پارکت‌ها، سطح کف خانه را بیش از حد شلوغ به چشم نیاورد، آن‌هایی که عرض خیلی کمی دارند (کمتر از ۷.۵ سانتیمتر) را انتخاب نکنید.

پارکت برای خانه‌

 

در فضاهای کوچک، پارکت را چگونه نصب کنیم تا آن را بزرگ تر نشان دهد؟

باید بدانید که نحوه نصب پارکت‌ها نیز بر بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه بسیار تاثیر دارد. از این رو بهتر است که پارکت‌ها را به صورت مورب نصب کنید، زیرا در این حالت، درز بین پارکت‌ها خطوط طولانی‌تری را در سطح زمین ایجاد می‌کنند و این حس را انتقال می‌دهند که اتاق بزرگ و دلباز است. توجه داشته باشید که نصب مورب پارکت‌ها نسب به حالت‌های نصب دیگر، پِرتی و ضایعات بیشتری دارد. اگر سطح زیادی از کف خانه را فرش‌ها پوشش می‌دهند، نیازی نیست که بر نحوه نصب پارکت‌ها سخت گیری کنید.

پارکت خانه‌های کوچک

پارکت مات برای فضاهای کوچک مناسب است یا پارکت براق؟

نکته دیگری که در دکوراسیون خانه‌های کوچک باید رعایت کنید، این است که توجه افراد را به اندازه فضا جلب نکنید. پس برای این که سطح کوچک کف اتاق جلب نظر نکند، بهتر است که از پارکت‌های براق استفاده نکنید و نوع مات آن را خریداری کنید.

خانه‌ کوچک

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “فرش سالن پذیرایی؛ کلیدی‌ترین عنصر خانه” را بخوانید.

یک نظر

  1. فتحی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ در ۹:۳۸ ق٫ظ

    مطالب بسیار عالی و کاربردی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…