کاغذ دیواری مناسب برای فضاهای کوچک

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در طراحی خانه‌های کوچک رنگ و طرح کاغذدیواری بسیار تاثیرگذار است زیرا اگر اشتباه انتخاب کنید خانه کوچکتر از آنچه هست به نظر می‌رسد.
کاغذدیواری فضاهای کوچک

ویژگی‌های کاغذدیواری فضاهای کوچک

وجود کاغذ دیواری‌های زیبا و متنوع در بازار، باعث شده است که خیلی از افراد از آن‌ها برای دکوراسیون منازل استفاده کنند. بنابراین در این نوشتار از مجله دلتا تصمیم داریم نکات مربوط برای انتخاب کاغذدیواری مناسب برای فضاهای کوچک را معرفی کنیم تا انتخابی مناسب داشته باشید.

کاغذدیواری با چه رنگی مناسب است؟

رنگ‌های گرم فضای‌داخلی را کوچک‌تر و رنگ‌های سرد، فضای‌داخلی را بزرگ‌تر از آن چه که هست، جلوه می‌دهند. بنابراین بهتر است برای بخش‌های کوچک، کاغذدیواری‌هایی به رنگ سبز، آبی یا بنفش را خریداری کنید و از انتخاب رنگ‌های گرم مانند قرمز، زرد و نارنجی دوری کنید.

دکوراسیون خانه کوچک

البته ناگفته نماند به غیر از رنگ‌های سرد، کاغذدیواری‌هایی که رنگ زمینه آن‌ها رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم و بژ دارد نیز گزینه مناسبی برای منازل کوچک است.

اگر فضا علاوه بر کوچک بودن دارای سقف کوتاه است، رنگ کاغذ دیواری را کمی از رنگ سقف تیره‌تر انتخاب کنید تا ارتفاع سقف بلندتر به نظر برسد.

کاغذ دیواری با چه طرحی مناسب است؟

کاغذ دیواری‌هایی که طرح یا الگوهای بزرگی دارند، نزدیک به چشم می‌آیند و این موضوع باعث خواهد شد که اتاق کوچک‌تر جلوه کند. اما در مقابل الگوهای کوچک کاغذدیواری، دورتر به نظر می‌رسند و فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

کاغذدیواری

در فضاهای کوچکی که سقف کوتاهی دارند، از کاغذدیواری‌هایی که الگوی آن‌ها به صورت عمودی تکرار می‌شوند استفاده کنید تا ارتفاع سقف بلندتر به نظر برسد. اگر فضای باریکی دارید از کاغذدیواری‌هایی که الگوی آن‌ها به صورت افقی تکرار می‌شود استفاده کنید تا اتاق عریض‌تر به نظر برسد.

کاغذ دیواری با چه جنسی مناسب است؟

اگر به فضای کوچکی که در اختیار دارید، نور خورشید کمی وارد می‌شود، بهتر است از کاغذ دیواری‌هایی که جنس و سطح براقی دارند مانند کاغذ دیواری‌های متالیک، استفاده کنید تا نور را بازتاب دهند و فضا را روشن و بزرگ‌تر جلوه دهند. بهتر است از کاغذ دیواری های براق در فضاهایی که نور خورشید زیادی دریافت می کنند، استفاده نکنید.

 

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با نکات دکوراسیون مطلب “کاغذ دیواری سقفی ، ایده‌ای برای دیوار پنجم خانه! را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…