استخر لاکچری در حیاط کوچک خانه شما(+تصاویر)

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا می دانستید که می توانید با استفاده از ترفندهایی در منزل خود استخر لاکچری بسازید؟
استخر لاکچری

استخر در خانه‌های امروزی در نگاه اول شاید گزینه باورناپذیری باشد که بیشتر برای حیاط‌های بزرگ و خانه‌های ویلایی مناسب است. اما با چند روش ساده می‌توان از فضای کوچک حیاط خانه یا آپارتمان‌ها بهره برد و یک استخر لاکچری مناسب و زیبا برای این مکان‌ها طراحی و جانمایی کرد.

استخر لاکچری

البته این نکته را هم باید به خاطر داشت که وجود حیاط بزرگ نیز الزامی برای ساخت یک استخر لاکچری ایجاد نمی‌کند. بطورقطع طراحی استخر در اینگونه فضاها باید به گونه‌ای باشد که حجم وسیعی از حیاط را به خود اختصاص ندهد و بتوان از وجود فضای سبز یا همان باغچه کوچک بهره برد.

در گزارش امروز مجله دلتا چند روش و طراحی ساده برای ساخت استخری نُقلی وسط یک حیاط کوچک معرفی شده است که در ادامه می‌خوانیم.

استخر جعبه‌ای

در تصویری که مشاهده می‌کنید شکل حیاط خانه به گونه‌ای است که امکان ساخت یک استخر مستطیل شکل وجود ندارد بنابراین استخر طرح جعبه‌ای گزینه‎ای  مناسب برای این فضاست. دیواره این استخر بتنی و البته بیشتر شبیه به استخرهای جکوزی است.

استخر در حیاط کوچک

استخر استوانه‌ای

 استخر استوانه‌ای، برای حیاط خانه‌هایی است که کوچک و فرم مربعی شکل دارند بسیار مناسب است. این مدل استخر که از جنس بتن است افزون بر فرم استوانه‌ای، از عمق زیادی برخوردار است که می‌توان به راحتی در آن شیرجه زد.

استخر استوانه‌ای

استخر مستطیلی

در خانه‌ای که حیاط آن محدود و به شکل مستطیل است می‌توان همانند تصویر پایین،از استخرهایی با عرض کم اما طول زیاد بهره برد. عرض این نوع استخرها اغلب یک تا یک و نیم متر است و طول آن نیز می تواند با طول خانه برابری کند.

استخر مستطیلی

استخر سقفی

این استخر نه برای حیاط خانه بلکه مناسب آپارتمان نشین‌هاست. بنابراین برای داشتن استخر نیازی به حیاط نیست. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید استخر این ساختمان در ابعادی کوچک و در پشت بام قرار گرفته است که می‌تواند لذت آب‌تنی در یک ظهر تابستانی را به شما هدیه کند.

استخر سقفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…