تفاوت دئودورانت با عطر

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دئودورانت نوعی اسپری مایع است که برای خوشبو کردن بدن و یا یک مکان خاص استفاده می‌شود.
تفاوت دئودورانت

دئودورانت چیست؟

معمولا بدن انسان در طول روز و به ویژه در فصل تابستان و گرما تعریق زیادی دارد که باعث ایجاد بوی بد بدن می‌شود. دلیل این بوی بد سوار شدن باکتری‌ها بر روی تعریق بدن است. انسان‌ها برای از بین بردن بوی بد و یا بوی عرق از محصولات مختلفی استفاده می‌کنند. این محصولات می‌تواند انواع عطر و یا دئودورانت‌ باشد. محصولات ضد عرق هم در این میان جای خود را باز کرده‌اند و مورد استفاده روزانه اکثریت افراد هستند. اما تفاوت دئودورانت‌ با عطر چیست؟ با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

دئودورانت

اسپری دئودورانت چیست؟

دئودورانت نوعی محصول است که برای کنترل بوی بد ناشی از عرق بدن به کار می‌رود. تجارت این محصول در جهان از پرسودترین تجارت‌ها است و سالانه ۱۸ میلیارد دلار از این محصول در جهان به فروش می‌رسد. لازم است نکاتی را درباره این نوع اسپری، نحوه انتخاب صحیح و استفاده از این محصولات بدانید.

ترکیبات موجود در ضد تعریق و دئودورانت چیست؟

بیشتر این محصولات بر اساس الکل هستند چون نقش حلال را دارد. نمک‌های آلومینیوم با اثر ضد تعریق مهم‌ترین نقش را در ضد تعریق ایفا می‌کنند. مواد ضد باکتری و خوشبو کننده و مواد مراقبت‌ کننده از پوست ترکیبات دیگری هستند که در هر دو محصول یافت می‌شوند. دئودورانت از ۱۵-۶% روغن‌های معطر محلول در الکل ساخته شده است، بنابراین هنگامی که روی بدن اسپری می‌شود، به عنوان ضد عرق کار می‌کنند، اما چون حاوی درصد بسیار کمی از روغن‌های معطرند در صورتی‌ که روی لباس اسپری شوند، اثری ندارند.

با این حال ضد عرق‌ها تنها یک نوع از این محصولات اند که برای جلوگیری از عرق ‌کردن استفاده می‌شوند. معمولا ضد عرق‌ها به زیر بغل اسپری می‌شود ولی دئودورانت‌ها را می‌توان در سایر نقاط بدن نیز استفاده کرد.
اسپری

تفاوت دئودورانت با عطر چیست؟

بسیاری از افراد تفاوت دئودورانت با عطر را نمی‌دانند و معمولا آن‌ها را به جای هم به کار می‌برند.
با این حال، اگرچه این دو محصول هر دو مایعاتی خوشبو هستند و برای هدف مشترکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما ترکیب و طول عمر کاملا متفاوتی دارند.

  • عطر دارای درصد بالاتری از روغن‌های معطر محلول در الکل است. (۲۵-۱۵% در مقایسه با ۱۵-۶%)
  • عطرها ماندگاری بیشتری دارند.
  • دئودورانت به عنوان پوششی برای جلوگیری از بوی بد بدن بکار می‌رود و به طور مستقیم روی بدن استفاده می‌شود، به خصوص در زیر بغل. عطرها روی لباس و برخی از قسمت‌های بدن مانند پشت گردن، گوش‌ها، مچ دست‌ها و غیره استفاده می‌شوند. به طور کلی به دلیل غلظت بالاتر روغن‌های معطر، عطرها گران‌ترند.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “راه های افزایش ماندگاری عطر” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. دئودورانت

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۴۱ ب٫ظ

    با سلام…. به نظر من دئودورانت خیلی بهتر و کاربردی تر از مام هست … در ضمن سایت عالی دارید … ممنون از مطالب تون.

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ در ۷:۲۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ در ۴:۵۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…