با ۵۰۰ میلیون کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به گفته‌ مشاوران املاک، خرید آپارتمان 500میلیون تومانی در تهران، معمولا با انتخاب واحدهای 20سال ساخت و با متراژ تا 65 مترمربع امکان‌پذیر است.
خانه 500 میلیون تومانی

پیش از خرید خانه ۵۰۰ میلیون تومانی باید به این نکته توجه داشت که تقریبا امکان خرید مسکن بالای ۶۵ متر با این بودجه وجود ندارد. بنابراین اگر قصد خرید مسکن با این بودجه را دارید، در متراژ پایین باید به دنبال آن بگردید که حدودا میانگین متراژی که می‌توان در این قیمت پیدا کرد، از ۳۰متر شروع می‌شود و تا ۶۵متر نیز واحدهایی با این قیمت در پایتخت وجود دارد.

به گزارش مجله دلتا مسئله حائز اهمیت بعدی برای خرید آپارتمان ارزان در تهران سال ساخت و سن بناست. بسیاری از واحدهایی که در این قیمت وجود دارد، بالای ۱۰سال ساخت است و پیدا کردن واحدهای جدیدتر کمی سخت یا به عبارتی ناممکن است. با توجه به گفته کارشناسان مشاور املاک، حدود ۹ماه پیش، با ۵۰۰میلیون تومان در برخی مناطق مثل میدان امام حسین و… امکان خرید واحدهای نوساز هم وجود داشت ولی افزایش قیمت مسکن در این ۹ماه به حدی زیاد بوده که دیگر چنین امکانی به آن صورت وجود ندارد.

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید مسکن با این بودجه باید در نظر داشت، محل خرید ملک است و شاید نتوان در هر منطقه‌ای که بخواهید واحد مناسبی تهیه کنید. البته موارد یادشده به صورت کلی است و ممکن است مواردی نیز استثنا باشد.

با ۵۰۰میلیون در کدام محله‌های می‌توان خانه خرید؟

برای خرید خانه ۵۰۰ میلیون تومانی باید موارد بالا را بررسی و سپس نسبت به اینکه کدام یک (متراژ، سن بنا، محله) اولویت دارد، اقدام به خرید کرد. باتوجه به آگهی‌های موجود در بنگاه‌های خرید و فروش مسکن؛ بریانک، پیروزی، شوش، شهرک ولیعصر، جوادیه، مشیریه، امیریه، مسعودیه، جیحون، آذری، نواب، مولوی و… از جمله محله‌هایی است که می‌توان با ۵۰۰میلیون تومان در آن واحدی برای خرید پیدا کرد.

یک کارشناس مشاور املاک در بریانک، می‌گوید: قبل از افزایش شدید قیمت مسکن در ماه‌های اخیر، خرید مسکن با ۵۰۰میلیون تومان در این محله آسان‌تر بود ولی هم‌اکنون گزینه زیادی با این بودجه وجود ندارد و فقط چند مورد است. یک واحد ۳۸متری و ۱۵سال ساخت در انتهای نیکفر، ۴۹۰میلیون تومان قیمت گذاشته شده است. همچنین یک واحد ۳۲متری و ۱۷سال ساخت در مرتضوی ۴۷۰میلیون تومان قیمت دارد.

حداکثر متراژی که می‌توان با ۵۰۰میلیون تومان پیدا کرد چه قدر است؟

اگر برای خرید مسکن متراژ واحد اهمیت دارد، با ۵۰۰میلیون تومان می‌توان واحدهای بین ۶۰ تا ۷۰متر در برخی محله‌های جنوب تهران پیدا کرد. یک واحد ۶۰متری و ۲۵سال ساخت در جوانمرد قصاب متری ۸میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. مالک یک واحد ۶۵متری و ۳۰سال ساخت در خیابان فداییان اسلام نیز قیمت واحد را ۵۰۰میلیون تومان اعلام کرده است.

قیمت-آپارتمان

واحدهای ۵۰۰میلیون تومانی در تهران غالبا چند سال ساخت است؟

همانطور که گفته شد، سن بنا نیز از فاکتورهای مهم برای خرید مسکن در این بودجه است و به گفته کارشناسان مشاور املاک، به طور میانگین واحدهای بین ۱۰ تا ۱۵سال ساخت، موارد مناسب این بودجه است؛ زیرا بیشتر واحدهایی که در این بازه قیمت قرار دارد، ۲۰سال ساخت و یا بالاتر است.

در کجای تهران می‌توان واحدهای ۵۰۰میلیون تومانی و ۲۰سال ساخت خرید؟

باتوجه به گفته‌های مشاوران املاک، اکثر واحدهایی که در تهران ۵۰۰میلیون تومان قیمت دارد، حدود ۲۰سال ساخت و بالاتر است. مثلا با ۵۰۰میلیون تومان می‌توان یک واحد ۵۳متری و ۲۰سال ساخت در امیریه خرید. یک واحد ۴۴متری در آذری متری ۱۰میلیون تومان و مجموعا ۴۴۰میلیون تومان سرمایه نیاز دارد. قیمت یک واحد ۵۰متری و ۲۰سال ساخت در مشیریه نیز ۵۰۰میلیون تومان است. این واحد پارکینگ و انباری ندارد.

یک واحد آپارتمان ۴۶متری و ۲۰سال ساخت در کوچه دولت ‌آبادی مولوی نیز ۵۰۰میلیون تومان قیمت گذاشته شده است. همچنین مالک یک واحد ۳۹متری در جیحون که پارکینگ و انباری ندارد و ۲۰سال از ساخت آن می‌گذرد، قیمت واحد را متری ۱۲میلیون اعلام کرده است. یک واحد آپارتمان ۴۵متری در مشیریه نیز متری ۱۰میلیون تومان قیمت دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “قیمت خانه در ۳ منطقه پرمعامله تهران” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…