بازار ملک از نگاه مطبوعات

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بازار ملک از نگاه مطبوعات

روزنامه دنیای اقتصاد- آپارتمان‌های کمتر از ۳۵۰ میلیون تومان در تهران

آمار رسمی بانک مرکزی نشان می‌دهد در میانه تابستان، آپارتمان‌های مسکونی با قیمت کل ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان با ۳/ ۱۲ درصد، بیشترین سهم از معاملات یک ماهه نیمه تابستان را به خود اختصاص داده‌اند.

در عین حال واحدهای مسکونی با ارزش ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان و واحدهای با ارزش ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به ترتیب هرکدام با اختصاص ۱۱ و ۶/ ۱۰ درصد در رتبه‌های بعدی بیشترین سهم از معاملات قرار گرفته‌اند.

بررسی‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد در مرداد ماه سال‌ جاری در مجموع ۷/ ۴۵ درصد از معاملات خرید و فروش آپارتمان‌های مسکونی به واحدهای کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان اختصاص داشته است.

روزنامه شهروند- بررسی کاهش اقساط وام مسکن

عباس آخوندی وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان این‌که کاهش اقساط وام مسکن در دولت درحال بررسی است، گفت: هرگونه شرایط جدیدی اگر در پرداخت تسهیلات مسکن ایجاد شود، شامل متقاضیانی که قبلا از این تسهیلات استفاده کرده‌اند، خواهد شد.

او ادامه داد: از زمان ایجاد صندوق خانه یکم استقبال از این صندوق مناسب بوده، به‌ طوری که درحال حاضر ٢۶٠‌هزار نفر با میانگین ٢٢‌میلیون تومان در این صندوق پس‌انداز کرده‌اند، بنابراین این متقاضیان می‌توانند بعد از یک ‌سال انتظار وارد بازار مسکن شده و اقدام به خرید مسکن کنند.

آخوندی با تأکید بر این ‌که درحال حاضر پیشنهادهایی برای کاهش انتظار متقاضیان از ۶ به ۵ ماه ارایه شده است، گفت: پس‌ انداز در صندوق خانه یکم برای مردم خوب و برای اقتصاد خانوار مناسب است، به‌ طوری که متقاضیان با سپرده‌گذاری بعد از یک ‌سال ۶برابر موجودی می‌توانند تسهیلات دریافت کنند که این موضوع به اقتصاد خانوار نظم خواهد داد.

روزنامه تجارت – تحول در بخش مسکن با ساخت واحدهای کوچک

رئیس جمهور اخیرا به پیوست حکم وزیر راه و شهرسازی اولویت های بخش های مسکن و اولویت های بخش حمل و نقل را به وی ابلاغ نمود و بر اصلاح ساختاری به منظور محقق کردن برنامه ها تاکید کرد.

حسن محتشم، فعال بخش مسکن و رییس سابق انجمن انبوه سازان استان تهران در این باره گفت: قاعدتا دولت برای ایجاد تحول و حل مشکل مسکن بایستی بر ساخت واحدهای کوچک و اجاره آن ها به اقشار کم درآمد متمرکز شود.

وی در توضیح این نکته افزود: از آنجا که دولت نمی تواند در اقتصاد آزاد دخالت داشته باشد؛ لذا این کار می تواند از طریق مشارکت شهرداری ها با شرکت های خارجی تحقق پیدا کند.

به این ترتیب با الگوپذیری از کشورهای خارج، ۵۰ درصد مبلغ یک خانه کوچک را از متقاضی می گیرد و از بابت ۵۰ درصد دیگر آن از وی اجاره دریافت می کند.

محتشم ادامه داد: در مرحله بعد متقاضی می تواند ۳۰ درصد باقی مانده پول واحد را بپردازد و در مرحله پایانی هم ۲۰ درصد آن را پرداخت می کند و به طور قطعی صاحب خانه می شود.

وی یادآور شد: الزاما هم نیازی به این نیست که این خانه ها دارای مشاعات بالا و پارکینگ باشند و می توان برای حل مشکلات ترافیکی با هماهنگی شهرداری محوطه هایی را به پارکینگ اختصاص داد و پیش بینی های لازم در این مورد انجام داد.

روزنامه عصر اقتصاد – آخرین وضعیت مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر

حمیدرضا عظیمیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین‌ و‌ مسکن، آخرین وضعیت مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر که آماده سازی آنها برعهده سازمان ملی زمین‌ و‌ مسکن است را تشریح کرد و گفت: حسب دستور رئیس‌ جمهور و وزیر راه و شهرسازی که مقرر شده تا پایان سال جاری، پرونده مسکن مهر بسته شود سازمان اقدام به تکمیل واحدها کرده که از مجموع یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۴۷ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، نزدیک به یک میلیون واحد آن به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: ۵۴ هزار و ۶۱۳ واحد مسکونی از تعداد کل یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۴۷ واحد نیز آماده افتتاح است که مجموع واحدهای آماده و افتتاح شده مسکن مهر ۱۱۵هزار و ۳۵ واحد است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مجموعه مسکن‌های مهر مشکل‌دار نیز ۸۵ هزار و ۳۶۸ واحد مسکونی است که ۵۶ هزار و ۳۱۵ واحد آن فاقد متقاضی، ۱۹هزار و ۲۶ واحد دارای متقاضی زیر ۳۰ درصد و ۱۰ هزار و ۲۷ واحد نیز دارای مشکلات حقوقی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مجموع مقرر شده تا مسکن‌های مهری که شامل طرح دعوا در محاکم است و آنهایی که پیشرفت‌شان به زیر ۳۰ درصد می‌رسد را کنار بگذاریم.

همچنین، مسکن‌های مهری که پیشرفت فیزیکی آنها زیر ۳۰ درصد است باید به طور کلی تعیین تکلیف شود.

delta.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…