معروف‌ترین موزه‌های عطر در جهان

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد دارید از متفاوت‌ترین و منحصر به فردترین موزه‌های جهان بازدید کنید، اگر به جای قدم زدن در کناره‌های سواحل زیبا و کاوش کردن درباره جاذبه‌های گردشگری دنیا، می‌خواهید چیزهای غیر متداول دیگری را تجربه کنید حتما از این موزه‌های عطر که از معروف‌ترین موزه های جهان محسوب می شوند دیدن کنید.
موزه‌های عطر

موزه‌های عطر

اگر شما هم جزء افراد عاشق انواع عطرهای خوش بو هستید که با دیدن مجموعه‌ای از عطرهای مختلف حالتان دگرگون می‌شود، به شما این مژده را بدهیم که در بسیاری از کشورهای جهان موزه‌های عطر بسیار زیبا و بزرگی از عطرهای مختلف وجود دارد که کلکسیون وسیع و گسترده‌ای از انواع عطرهای خوشبو و معطر را به نمایش می‌گذارند.

موزه عطر

موزه عطر فرانسه در گراس | Musée international de la parfumerie de Grasse

هنگامی که صحبت از عطرهای خوشبو می‌شود ناخودآگاه ذهنمان سراغ مهد عطر و ادکلن سازی جهان یعنی گراس می‌رود. گراس که یکی از شهرهای کشور فرانسه است با داشتن یکی از معروف‌ترین موزه‌های عطر جهان، نام بلند آوازه‌ای را از آن خود کرده است. این موزه با شکوه، با قدمت تاریخی که به سال ۱۹۱۸ باز می‌گردد زیباترین تصاویر از بهترین و مرغوب‌ترین عطرها و ادکلن‌ها را در معرض نمایش بازدید کنندگان قرار می‌دهد.

تنوع رایحه در این عمارت با شکوه، شما را به یک جشن واقعی از احساس‌های خوشایند دعوت می‌کند. گویی که به یک باغ پر از رایحه قدم گذاشته‌‍اید. جالب است بدانید که این موزه با قدمت دیرینه‌ای که دارد چندین فضای نمادین را با اختصاص دادن عطریات مرتبط برپا کرده است که با قدم گذاشتن به درون آن‌ها و مناظری چشم نواز و روح بخش شما را متحیر و شگفت زده خواهد کرد. چنانچه اگر شما هم عاشق عطر و ادکلن هستید حیف است از موزه عطر گراس، که یکی از معروف‌ترین موزه‌های جهان است غافل شوید.

موزه عطر فرانسه

موزه عطر پاریس | Musée du Parfum

موزه پاریس فرانسه یکی دیگر از معروف‌ترین موزه‌های عطر در جهان معرفی شده است که با قدمت ۳۰۰۰ ساله خود هر ساله مهمانان بی‌شماری را در اقصی نقاط دنیا به سوی خود جذب کرده و کلکسیونی از انواع عطر و ادکلن‌های خوش بو و متنوع جهان را همراه با شیشه‌های ناب و اسانس‌های خالص در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌‎دهد. یکی از جذابیت‌های منحصربه فرد این موزه که هر بازدید کننده‌ای را در نگاه اول مات و متحیر می‌سازد معماری داخلی باشکوه و فوق‌العاده زیبای آن است که به محض قدم گذاشتن در آن، نفس را در سینه‌ها حبس می‌کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که موزه پاریس فرانسه با آن که طیف وسیع و گسترده‌ای از عطرهای ناب و خوش بو در بهترین برند‌های جهان را در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار می‌دهد، هنرمندانی نیز در آنجا وجود دارند که بنا به تمایل افراد در همان لحظه عطرهای فوق العاده خوش بو و جادویی را در مقابل دیدگانشان خلق می‌کنند. یکی از دلایل اصلی تهاجم شمار زیادی از مردم دنیا به کشور فرانسه، بازدید از این موزه زیبا و با شکوه است.

Musée du Parfum

موزه عطر کلن آلمان | Fragrance Museum Cologne

موزه عطر کلن یکی دیگر از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری کلن آلمان است که به عنوان معروف‌ترین موزه‌های عطر در سراسر جهان معرفی شده است. در این موزه زیبا، با نمایش گذاشتن بیش از سه قرن تاریخ عطریات مختلف و نیز آثار هنری و شیشه‌های عطری عتیقه، به بازدید کنندگان این امکان را می‌دهد تا در فضای سرشار از آرامش قدم زده و عصاره‌های خوش بویی را که در خلق انواع عطر و ادکلن به کار رفته‌اند، استشمام کنند.

 IMG 6455 1 معروف‌ترین موزه‌های عطر در جهان

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “موزه مارپیچی در نروژ‌” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…