اجاره‎بهای خانه در کدام مناطق تهران ارزان‎تر است؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اتحادیه مشاوران املاک نرخ افزایش سالانه اجاره خانه را ١۵ درصد اعلام کرده‎است.این اتحادیه از مردم خواسته است سراغ اجاره‌‎های بسیار گران نروند. اما در عمل، اتحادیه مشاوران املاک و قوانین کنونی نمی‌توانند برای قیمت خانه و اجاره‎بها سقف تعیین کنند.
به گزارش مجله دلتا، این درحالی است که هم اکنون اجاره‎بهای خانه از پارسال تاکنون به جای ١۵ درصد نزدیک به ۴٠ درصد افزایش یافته است.

اجاره‎بهای خانه
به گفته یکی از بنگاهدارها در منطقه قیطریه، افزایش قیمت‌ها بیشتر از آن چیزی بود که انتظارش را داشتیم.او افزود:معمولا در فصل تابستان بیش از سایر فصل‌ها قیمت‎ها افزایش می‎یابد اما امسال افزایش‌ها سرسام‌آور بوده است، چرا که خانه‌ای که پارسال با قیمت ١٠٠ میلیون تومان پیش و یک میلیون قرارداد اجاره‌ داده شد امسال،١۵٠ میلیون پیش و ٢میلیون و ۵٠٠ هزار تومان اجاره داده ام.
وی گفت: متاسفانه مالکان قیمت‌هایی سرسام‎آور پیشنهاد می‌دهند، ما هم تا جایی که می‌توانیم با آنها چانه می‌زنیم اما از دستمان کار زیادی برای کاهش اجاره بهای پیشنهادی آنها بر نمی‎آید .
به گفته بنگاهداران شمال شهر، اغلب مناطق شمال تهران افزایش قیمتی چشمگیر داشته‌اند اما در تمام مناطق، آپارتمان‌های نوساز زیر ۵ سال ساخت حتی بیش از ۴۰ درصد با افزایش قیمت رو به رو بوده‌ و اجاره‌های آنها به چندین میلیون تومان در ماه رسیده است
در مناطق مرکز شهرنیزقیمت‎ها افزایش داشته است . مناطقی مثل اطراف میدان‌های انقلاب، هفت تیر، ولیعصر و جاهایی با تردد بسیار، افزایشی نزدیک به ٣٠ درصد داشته‌اند.
گزارش ها حاکیست، میزان معاملات واقعا کم شده و متاسفانه مستاجران زیادی هستند که دیگر توانایی اجاره خانه ندارند. در حالی که نرخ معمول برای افزایش اجاره‎بها ١۵ درصد اعلام شده اما بعید است که در تهران اجاره‎بهای خانه‌ها کمتر از ۵٠ درصد افزایش داشته باشد.
ارزان‌ترین مناطق تهران برای مستاجران

اما هنوز برخی از مناطق جنوب تهران نسبت به سایر مناطق واحد های مسکونی ارزان‌تری برای اجاره دارند. اگرچه در مناطق مختلف تهران نرخ اجاره ناپایدار و ممکن است قیمت اجاره هر کوچه با کوچه بغلی‌اش متفاوت باشد.
درمناطقی مثل شهرری، جوادیه، میدان خراسان، شمیران‌نو، یافت‌آباد، سه‌راه آذری، خواجه‌نظام، پاسدار گمنام، بروجردی، صد‎دستگاه، جشنواره، حکیمیه، نیکنام، استاد معین، وحیدیه و بریانک هنوز می‌توان واحدهای مسکونی با نرخ های تقریبا مناسب پیدا کرد.
در برخی ازمناطق حاشیه تهران مثل پرند و شهرک اندیشه هم می‌توان واحدهای مسکونی با قیمت‌های مناسب برای اجاره پیدا کرد هرچند که این روزها افزایش اجاره‎ها به شهرهای اطراف پایتخت هم سرایت کرده‎است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…