تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عینک‌های آفتابی علاوه بر محافظت از چشم‌ها، اگر مشخصات یک عینک اصل را نداشته باشند، ممکن است به چشم‌ها آسیب برسانند.
عینک آفتابی اصل

روش تشخیص عینک اصل از تقلبی

نکته بسیار مهم در زمان خرید عینک‌های آفتابی، دانستن روش‌های تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی‌ست. زیرا برای داشتن استایل زیباتر، شما کافی‌ست فریم مناسب با فرم صورت خود را انتخاب کنید، اما برای مراقبت از چشم‌هایتان باید عینکی را انتخاب کنید که عدسی مناسبی برای دفع اشعه uv خورشید داشته باشد. با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

عینک آفتابی

ساده‌ترین راه خرید از فروشگاه یا سایت‌های معتبر:

اولین نکته‌ای که باید برای خرید یک عینک آفتابی اصل رعایت کنید، مراجعه به یک فروشگاه معتبر حضوری یا آنلاین است. شما با خرید از چنین فروشگاه‌هایی، خیالتان از بابت اصل بودن محصول تا حدودی راحت خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که اجناسی که تخفیف زیادی دارند، معمولا نقصی دارند و باید به طور دقیق‌تر آن را بررسی کرد. عینک‌های اصلی  وزن بسیار کمی دارند و زمان استفاده از آن احساس راحتی خاصی دارید که با هیچ عینک فیکی آن را تجربه نخواهید کرد.

فروشگاه‌های آنلاین این مزیت را دارند که قبل از خرید نظرات کاربران را در خصوص آن محصول بدانند، البته بهتر است که تمام نظرات را بخوانید و سپس جمع بندی کنید.

عینک فیک

جا عینکی و جعبه عینک

برندهایی که عینک‌های با کیفیتی تولید می‌کنند همیشه به بسته‌بندی و نوع قاب توجه زیادی می‌کنند تا در حین جا به جایی، صدمه ای وارد نشود. همچنین برای یک عینک آفتابی اصل داشتن یک قاب زیبا و شکیل بسیار مهم است.
بنابراین می‌توانید با درخواستی از فروشنده، نگاهی به قاب عینک بیاندازید. عینک‌های اصلی دارای قاب‌هایی مستحکم و شکیل اند. لوگو شرکت سازنده عینک روی قاب نیز خودنمایی می‌کند.

عینک اصل

یک تست ساده برای پولاریزه بودن یا نبودن عینک:

پولاریزه بودن عینکتان درست زمانی به شما کمک خواهد کرد که خورشید با شدت بسیار زیادی به سطح زمین می‌تابد و با این قابلیت قادر خواهید تا دید بهتری در چنین مواقعی داشته باشید. همچنین قابلیت پولاریزه عینک‌های آفتابی برای رانندگی یا گردش در روزهای برفی بسیار لازم است.
برای اینکه از این این قابلیت مطمئن شوید، می‌توانید تست‌های زیر را انجام دهید:

  • آزمایش با صفحه موبایل: امروزه موبایل‌های لمسی در دسترس همگان است و یکی از روش‌های آزمایش به کمک این ابزار را می‌توانید با افزایش نور صفحه نمایش گوشی انجام دهید.
    به طوری که نور صفحه نمایش را افزایش داده، سپس لنزهای عینک را مقابل آن قرار داده و با زاویه ۶۰ درجه لنزها را بچرخانید. اگر رنگ لنزها تیره‌تر شد یا شاهد تغییر رنگ در عدسی عینک بودید، عینک شما قابلیت پولاریزه را دارد.
  • آزمایش با استفاده از یک سطح نورانی:
    در این آزمایش باید به وسیله عینک به یک سطح نورانی نگاه و یک لامپ روشن کنید و عینک را با فاصله ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متری از چشم‌ها در مقابل آن قرار دهید به طوری که فقط لامپ در عدسی عینک دیده شود، سپس عینک را با زاویه ۶۰ درجه بچرخانید، در این حالت اگر عینک پلاریزه باشد، انعکاس نور از سطح براق، کم شده و حذف می‌شود.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “بهترین عینک آفتابی” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ در ۳:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…