عواقب پارک خودرو جلوی منزل دیگران

۰
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بنا به ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، کسی که مانع استفاده مالک از ملکش شود، به یک ماه تا یک سال حبس محکوم خواهد شد.
پارک خودرو درب منزل

پارک خودرو در مقابل منزل دیگران یکی از موضوعات پر بحث بین مردم است که همواره موضوع بسیاری از شکایات و دعاوی مدنی و بعضا کیفری است. شکایت از خودروی پارک شده روبه روی در منزل از نظر قانونی امکان پذیر است و اگر فردی عمدا و با دانستن این موضوع که پارک کردن او مقابل پارکینگ منزلی مانع از رفت آمد می‌شود، اقدام به پارک خودرو خود جلوی منزل دیگران کند دچار تخلف شده است. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی پارک خودرو در مقابل منزل دیگران و مجازات آن می‌پردازیم.

با ۱۱۰ تماس بگیرید

اگر خودرویی جلوی پارکینگ منزل مسکونی شما پارک کرد و مانع از رفت و آمد شما شد ابتدا به فرد مورد نظر تا حد‌امکان تذکر دهید و مسالمت‌آمیز برخورد کنید و درصورت تکرار می‌توانید به راحتی با تماس با پلیس ۱۱۰ موضوع را پیگیری کنید. از نظر پلیس و قانون، پارک خودرو  درب منزل دیگران تخلف محسوب می‌شود و مانند توقف  در محل ممنوعه است و خودروی مورد نظر علاوه بر جریمه، توسط جرثقیل به پارکینگ پلیس منتقل می‌شود.

پارک خودرو درب منزل

مراحل شکایت از پارک خودرو جلوی منزل

  •  ابتدا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید تا پلیس در محل حاضر شود و گزارشی را مبنی بر پارک در محل ورودی ساختمان یا محل ممنوع تهیه کند.
  •  از محل پارک عکس‌های واضحی تهیه کنید طوری که خودرو، پلاک خودرو، ورودی ساختمان و محل دقیق خودرو روبروی در پارکینگ به طور دقیق و واضح مشخص شود.
  •  صورت جلسه ای مبنی بر این که خودرویی برای شما مزاحمت ایجاده کرده است تهیه کنید و پس از آن استشهاد محلی بگیرید، استشهاد محلی به این صورت است که از حاضران در آن محل بابت شهود امضا گرفته تا بتوانید در دادسرا از شهادت شهود برای اثبات حق تان کمک بگیرید.
  • به دادسرا مراجعه کنید و شکایت خود را همراه با گزارش و تصاویر تهیه شده به دادستان تقدیم کنید و منتظر بمانید تا پرونده شما رسیدگی و طبق ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی با فرد متخلف برخورد قانونی شود.

با چه عنوانی از پارک خودرو جلوی منزل می‌توان شکایت کرد؟

در صورتی که خودرویی به صورت دائم جلوی پارکینگ خانه شما پارک می‌شود و با وجود تذکر و روش‌های مسالمت آمیز، فرد باز به پارک کردن خودرو خود ادامه می‌دهد، شما می‌توانید با عکس گرفتن از خودروی پارک شده در ساعات مختلف و ارائه آن به محاکم قضایی ثابت کنید که آن خودرو در ساعات طولانی و مستمر اقدام به پارک جلوی منزل مسکونی شما کرده است. شما در دادسرا با عنوان ایجاد مزاحمت و ممانعت از حق، می‌توانید از فرد مورد نظر شکایت کنید و تمام محاکم قضایی موظفند به شکایت مزاحمت و ممانعت از حق رسیدگی کنند.

 

برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر نشر اکاذیب در فضای مجازی و مجازات آن  را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …